متأسفانه اجرا قوانین مربوط به قاچاق برای همه یکسان نبوده و کاملا جزیره‌ای با آن برخورد کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران،مسعود دانشمند دبیرکل خانه اقتصاد ایران در هم‌اندیشی پیرامون آثار قاچاق کالا در اقتصاد ملی، تولید و اشتغال گفت: با وجود قوانین مختلف در زمینه قاچاق باز هم دولت‌ها موفق به مبارزه با این پدیده نبوده‌اند و همین امر باعث شده در هیچ یک از کشورهای دنیا قاچاق به صفر نرسد.

وی در ادامه به بیان آمار میزان واردات و صادرات اشاره و بیان داشت: بر اساس آمار گمرک حدود 49 میلیارد دلار صادرات و 54 میلیارد واردات داشته‌ایم که سهم قاچاق 25 درصد از مجموع صادرات و واردات است.

دانشمند تصریح کرد: ما باید مزیت قاچاق در کشور را از بین ببریم به طور مثال طبق برنامه پنجم توسعه باید پایان سال 94، قیمت سوخت به 90 درصد فوب خلیج‌فارس برسد که همین امر باعث کاهش قاچاق سوخت از ایران خواهد شد.

دبیرکل خانه اقتصاد ایران افزود: ما با پدیده قاچاق کاملا جزیره‌ای برخورد می‌کنیم و قوانین برای همه یکسان نیست همچنین با جلوگیری از پول‌های غیرشناسنامه‌دار می‌توانیم با قاچاق مقابله کنیم.

دانشمند در پایان خاطرنشان کرد: بر کسی پوشیده نیست که قاچاق باعث نابودی تولید داخل می‌شود که حاکمیت می‌تواند با حمایت از این افراد و برندهای کشور گامی موثر در این زمینه بردارد.

انتهای پیام/
برچسب ها: قاچاق ، صادرات ، واردات ، رشد ، توسعه ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار