آمریکا و ترکیه پس از آموزش 15 هزار نیروی شورشی علیه دولت سوریه، پشتیبانی هوایی از جنایات آنان را نیز برعهده خواهند گرفت.

به گزارش سرویس بین الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از العربیه، دولت‌های ترکیه و آمریکا با طرح پشتیبانی هوایی مشترک از شورشیان علیه دولت منتخب سوریه موافقت کردند.

"مولود چاووش اوغلو"، وزیر خارجه ترکیه، اعلام کرد این پشتیبانی هوایی برای حمایت از شورشیانی انجام می شود که به دست دولت آمریکا و در خاک ترکیه آموزش خواهند دید. قرار است 15 هزار شورشی آموزش دیده در این طرح برای براندازی دولت سوریه اعزام شوند.

چاووش اوغلو در مصاحبۀ خود پیش از سفر به سئول، به خبرنگار روزنامه دولتی "صباح" ترکیه گفت: "پشتیبانی از این نیروها یک امر ضروری است... در حال حاضر با کلیات این طرح موافقت شده و تعیین جزئیات آن برعهده فرماندهان نظامی خواهد بود."

دولت ترکیه پیش از این اعلام کرده بود هر طرحی که با هدف حمایت از شورشیان معارض صورت بگیرد، به عنوان بخشی از استراتژی جامع نبرد علیه نیروهای وفادار به دولت سوریه خواهد بود.

دولت آمریکا مدعی شده است هدفش از دور تازۀ آموزش و تجهیز شورشیان معارض، مبارزه با نیروهای داعش است. وزیر خارجه ترکیه نیز در انتهای این مصاحبه تأکید کرد گرچه مبارزه با داعش در اولویت است، براندازی نظام سوریه در نهایت جزء اهداف اصلی ما خواهد بود.

انتهای پیام/
برچسب ها: ترکیه ، داعش ، تروریست ، آمریکا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار