معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور گفت: حق مسلم هر فرد روستایی است که امکانات جوانی در پایتخت را داشته باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز ، محسن کوشش تبار در دیدار با دهیاران شهرستان تبریز با اشاره به این که فرایند توسعه استان رو به جلو است، گفت:دولت برای توسعه تدابیری اندیشیده و پیش نیاز آن، ایجاد امید توسط استانداری و دهیاری ها است.

کوشش تبار با تاکید بر اهمیت انضباط مالی در سطوح مختلف مدیریتی گفت: باید انضباط مالی و اداری در دهیاری ها جاری شود چرا که آخرین حلقه مدیریتی که واسط بین مردم، حاکمیت و استانداری، دهیاران هستند.

وی افزود: مردم اعتمادشان به حاکمیت را از دهیاران می گیرند و اعتماد مردم به حاکمیت از مهمترین شاخصه های مردم سالاری دینی است.

معاون امور دهیاریهای سازمان شهرداریها و دهیاریهای کشور ادامه داد: دولت تدبیر علی رغم محدودیت هایش در حوزه دهیاری ها اقدامات مناسب و موثری انجام داده است.

وی با اشاره به کمک های دولتی به دهیاری ها تصریح کرد: سال قبل در استان آذربایجان شرقی 126 دستگاه ماشین آلات کشاورزی توسط دولت واگذار شده است که در سالجاری این کمک به مراتب بیشتر خواهد شد.

وی ادامه داد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان، دولت مصمم به توسعه مناطق کمتر توسعه یافته است

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی گفت: ما دهیاران را به عنوان شهردار می دانیم و  او مدیر روستاست.

پورمهدی در این نشست خاطرنشان کرد: دهیاران هم مانند شهرداران وظایف، اختیارات و  مسئولیتهایی دارند.

معاون امور عمرانی استانداری آذربایجان شرقی  ادامه داد: دهیاران نیز باید مانند شهرداران مشارکتهای مردمی اهالی روستا را جلب و در اشتغالزایی روستاها نیز فعالیت کنند.

مهدی پور با تاکید بر لزوم آموزش دهیاران تصریح کرد: به دلیل مشکلات اداری در صرف  هزینه برای آموزش مشکل داشتیم اما تصمیم داریم با توجه بیشتر به بحث آموزش سطح علمی دهیاران را ارتقا دهیم.

وی با اشاره به نزدیکی ایام انتخابات مجلس از دهیاران خواست از ورود به بازیهای سیاسی بپرهیزند و ادامه داد وظیفه دهیاران آماده کردن بستر فعالیت برای کاندیداها در ایام انتخابات است و هشدار داد: دهیاران نماینده حاکمیت هستند و باید در کمال بی طرفی برای ایجاد فضای نشاط در انتخابات کار کنند و از رفتن زیر چتر هر جناحی بپرهیزند.
 
انتهای پیام/گ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.