بخشدار امام زاده عبدالله شهرستان آمل ازکوچ عشایرب ه منطقه ییلاقی در این شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، عسگری پوربا اشاره به اينکه اين عشاير در مناطق کوهستانی بخش در فصل تابستان اسکان می‌يابد افزود: اين قشر زحمتکش هر ساله از مهدی‌شهر سمنان، دماوند، فيروزکوه و دامداران شهرستان آمل به اين مناطق کوچ می‌کنند و مناطقی که برای عشاير جهت کوچ تابستانی لحاظ شده است خود دارای مردمی دامدار با حدود 25 هزار راس دام است، اين دامداران يکجانشين نيز از اين مراتع به عنوان چرای دام خود استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: 40 هزار راس گوسفند که 15 هزار راس بری عشاير و 25 هزار راس برای دامداران بومی می‌باشند که حاصل آن تعداد 24 هزار راس بره با حدود 360 تن گوشت تحويل بازار تقاضا می‌باشد در فصل گرم سال از چرای اين مناطق استفاده می‌کنند.

بخشدارامام زاده عبدالله شهرستان آمل گفت: در اين مدت12000 ليتر شير، 360 تن گوشت 120تن پشم، 4000 تن کود توليد می‌شود که حاصل زحمات اين قشر به اقتصاد کشور است.

عسگری پور با تاکيد بر اينکه مناطق هدف عشاير 98 کيلومتر با مرکز بخش فاصله دارد، گفت: 50 کيلومتر از اين مسير خاکی است که در سال گذشته با اعتبار يک ميليارد و 500 ميليون تومانی در دست اقدام برای راه و پل‌سازی است.

انتهای پیام /م


برچسب ها: کوچ ، عشایر ، ییلاقی ، آمل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.