مردانی که میزان هورمون استروژن در آن‌ها بالاتر است، نسبت به کسانی‌ که استروژن کمتری دارند 2.5 برابر بیشتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

به گزارش خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران، بر اساس مطالعات صورت گرفته، مردان با سطح استروژن بالا می‌توانند در معرض خطر بیشتری از سرطان سینه قرار بگیرند.

این تحقیقات، اولین مرتبه‌ای است که ارتباط بین سطح استروژن در خون مردان و سرطان سینه در آن‌ها شناخته شده است. مردانی که استروژن بالاتری دارند نسبت به کسانی که استروژن کمتری دارند 2/5 برابر بیشتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

این تحقیقات در مؤسسه ملی سرطان در آمریکا صورت گرفته که بخشی از همکاری بین‌المللی بین محققان سرطان بریتانیا و موسسه ملی سرطان است، همچنین استروژن نقش مهمی را در مردان ایفا می‌کند که در صورت افزایش آن باعث ایجاد سرطان سینه مردان می‌شود.

بر اساس مطالعات، علائم، تشخیص و درمان سرطان سینه درمان بسیار مشابه با زنان است ولی خطر اصلی ابتلا به این بیماری در مردان، عامل سن است و در مردان بالای 60 سال بیشتر بروز می‌کند.

دکتر جولی شارپ، رئیس اطلاعات بهداشتی مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا گفت: سرطان سینه در مردان اغلب مورد بحث قرار نمی‌گیرد، بنابراین این تشخیص می‌تواند یک شوک بزرگ برای گروه کوچکی از مردان که دچار این بیماری هستند، باشد.

تغییرات استروژن در مردان طبیعی است اما چربی نیز می‌تواند آنرا تشدید کند.




انتهای پیام/

برچسب ها: سرطان ، هورمون ، استروژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار