اشغال 202 هکتار از اراضی فلسطین برای دفن زباله‌

رژیم صهیونیستی تصمیم دارد 202 هکتار از زمین‌های خصوصی فلسطینیان را به محلی برای دفن زباله‌ تبدیل کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از پرس تی وی، رژیم صهیونیستی قصد دارد 202 هکتار از زمین‌های فلسطینیان را در کرانه باختری رود اردن غصب و به محلی برای دفن زباله تبدیل کند.  بر طبق گزارش «مرکز رسانه‌های بین‌المللی خاورمیانه» که دیروز منتشر شد، این اراضی متعلق به 140 خانواده فلسطینی در «رامون» و «دیر،» دو منطقه فلسطینی نشین نزدیک رام‌الله، هستند. در این مناطق، زمین‌هایی حاصلخیز و چاه‌های آب واقع شده‌ که محل کشاورزی فلسطینیان و چراگاه دام‌های آنهاست.
یک مقام صهیونیست اظهار داشت این محل تنها برای دفن زباله‌ بوسیله صهیونیست‌های ساکن مناطق اشغالی مورد استفاده قرار خواهد گرفت و فلسطینیان اجازه استفاده از آن را نخواهند داشت. از زمان اشغال سرزمین‌های فلسطین در سال 1967، بیش از یک میلیون صهیونیست در 120 منطقه مسکونی اشغالی کرانه باختری رود اردن و بیت‌المقدس شرقی ساکن شده‌اند. 
بخش بزرگی از جامعه بین‌المللی ساخت و ساز رژیم صهیونیستی در مناطق اشغالی 1967 را غیر قانونی می‌داند؛ زیرا این ساخت و سازها بر خلاف مفاد «توافق ژنو» است. «بان کی مون،» دبیر کل سازمان ملل متحد، نیز با غیر‌قانونی خواندن این ساخت و سازها در مناطق اشغالی نگرانی خود را از این تصمیم ابراز کرده است.  


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار