بجنورد؛

امکان سنجی ایجاد خوشه صنعتی پلاستیک در خراسان شمالی

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی گفت : امکان سنجی توسعه خوشه صنعتی پلاستک در استان خراسان شمالی توسط این شرکت در دست بررسی است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی شرکت شهرک های صنعتی استان ؛ محمدعلی یوسفی افزود : با انجام توجه به پتانسیلهای موجود در خراسان شمالی و با بررسی های اولیه ،توسعه خوشه صنعتی پلاستیک در دست مطالعه می باشد که در صورت وجود چنین قابلیتی در استان توسعه خوشه صنعتی پلاستیک در دستور کار قرار میگیرد.

وی به وجود 2 خوشه صنعتی استان اشاره کرد و افزود : تاکنون خوشه های صنعتی آبنیات و فرش در استان خراسان شمالی از سوی این شرکت حمایت شدند و خوشه صنعتی آبنبات بجنورد پس از طی مراحل قانونی به ذینفعان آن واگذار شد.

مدیرعامل شرکت شهرکهای صنعتی استان گفت : 3 سال شرکت شهرکهای صنعتی به همراه عامل توسعه خوشه صنعتی آبنبات، ذینفعان و تولیدکنندگان آبنبات ، این خوشه صنعتی را از حالت سنتی به سمت توسعه و صنعتی شدن هدایت کرد.

محمدعلی یوسفی گفت : پس از بررسیهای به عمل آمده , توانایی اعضای خوشه صنعتی آبنبات به نقطه اتکا رسیده و شرکت شهرکهای صنعتی خراسان شمالی از این خوشه صنعتی جدا و تمام روند توسعه این خوشه به تولیدکنندگان آن واگذار شد.

رئیس هیات مدیره شرکت شهرکهای صنعتی استان افزود: خوشه های صنعتی یکی از الگوهای موفق سازماندهی صنایع کوچک و متوسط هستند که کاستیهای صنایع کوچک و متوسط را رفع و مزیتهای مختلف صنایع کوچک، چون انعطاف پذیری و تنوع را تقویت می بخشند.

خوشه صنعتی مجموعه ای از بنگاه های تولیدی و خدماتی در یک رشته صنعتی است که با تکیه برسرمایه های قوام یافته اجتماعی در مناطق مختلف جغرافیایی در کنار نهادهای پشتیبان و از طریق روابط متراکم میان بنگاهی شکل می گیرد.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.