ندیمی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد؛

بررسی اصلاح قانون بانکی بدون ربا با حضور رئیس بانک مرکزی

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: ما دو برنامه در کمیسیون اقتصادی داشتیم، یکی در مورد اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا بود، که با حضور دکتر صیف رئیس کل بانک مرکزی و دو تن از معاونان و مدیران ایشان تشکیل شد.

بررسی اصلاح قانون بانکی بدون ربا با حضور رئیس بانک مرکزی"ابوذر ندیمی" نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، در تشریح جزئیات جلسه کمیسیون متبوع خود گفت: ما دو برنامه در کمیسیون اقتصادی داشتیم، یکی در مورد اصلاح قانون عملیات بانکی بدون ربا بود، که با حضور دکتر صیف رئیس کل بانک مرکزی و دو تن از معاونان و مدیران ایشان تشکیل شد.

نایب رئیس اول کمیسیون اقتصادی افزود: این جلسه در راستای طرحی بود که یک فوریت آن به تصویب رسیده است و طراحان و مخالفان و موافقان نظرات خود را ارائه کرده‌اند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه رئیس کل بانک مرکزی نیز مانند وزیر اقتصاد دارایی از ارسال لایحه دولت در یکی دو ماه آینده خبر داد، کلیات این طرح به تصویب رسید.

ندیمی اضافه کرد: اگر دولت لایحه خود را ارائه دهد، ما می‌توانیم آن طرح را ادغام کنیم و یک پیشنهادی را برای عملیات بانکی بدون ربا داشته باشیم، چرا که در این طرح مباحث متعددی از نظر اصلاح نظام بانکی مطرح شده و بر اساس ماده‌ 67، قانون عملیات بانکی بدون ربا بازنگری خواهد شد.

نماینده گیلان تصریح کرد: امیدواریم که دولت این طرح را به سرعت به مجلس برساند، چرا که کلیات این طرح تصویب شده است.

وی گفت: دومین بحث نیز در مورد گزارشی بود که فتاح، رئیس جدید کمیته امداد کشور با توجه به جایگاه رفیع امداد در بخش حمایتی و اقتصاد کشور دارد و در خصوص بحث رویکرد امداد، گزارشی را از عملکرد برنامه‌های خود ارائه داد.

انتهای پیام/

برچسب ها: اا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار