وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: به منظور افزایش امنیت اطلاعات، دیتا سنتر توسط بخش خصوصی دایر می‌شود.

راه اندازی دیتا سنتر توسط بخش خصوصیبه گزارش خبرنگار دنیای ارتباطات باشگاه خبرنگاران، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در حاشیه اختتامیه یازدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و اندونزی در جمع خبرنگاران با اشاره به دیتا سنتر‌های داخلی در کشور اظهار کرد: طی برگزاری جلسات با کمیسیون تنظیم مقررات که در یکشنبه دو هفته گذشته برگزار شد، مقرر شد بخش خصوصی دیتا سنتر را دایر کند تا بدین ترتیب موضوع امنیت اطلاعات مردم و بخش خصوصی و دولتی فراهم شود.

وی با اشاره به بالا بودن هزینه استفاده از پهنای باند افزود: در شرکت‌هایی که از دیتا سنتر‌های داخلی استفاده نمی‌کنند، ساز و کارهایی برای کاهش هزینه آن‌ها ایجاد می‌شود تا بدین ترتیب با هزینه کمتر از پنهای باند استفاده کنند.

واعظی در ادامه تصریح کرد: تا زمانی که دیتا سنتر خصوصی ساخته شود، همه سایت‌ها و سرور‌هایی که میزبانی آن‌ها در خارج از کشور است، اجازه می‌دهیم تا به طور رایگان سرور خود را به داخل کشور بیاورند و از امکانات داخل کشور استفاده کنند.

وی در پایان گفت: موضوع امنیت اطلاعات مردم و بخش خصوصی و دولتی از اهمیت بالایی برخوردار است و با بهبود میزبانی در داخل کشور، اطمینان مردم نیز افزایش خواهد یافت، لذا ورود دیتا سنتر به داخل کشور جزو سیاست‌های قطعی ما است.

انتهای پیام/

برچسب ها: دیتا ، واعظی ، پهنای باند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار