ایران خودرو دیزل در شرایطی امروز طی مراسمی اولین مینی بوس تولید داخل را رونمایی کرد که به گفته مسوولان این شرکت، احتمال تولید سواری‌های مرسدس بنز آلمان در ایران پس از لغو تحریم‌ها وجود دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در این مراسم، ایران خودرو دیزلی‌ها از مینی بوسی تولید داخل به نام "آرین" رونمایی کردند، مینی بوسی که تولید آن پس از اعمال تحریم‌ها علیه کشور و قطع تولید خودروهای پیشین، در دستور کار این شرکت قرار گرفته است.

اما مدیرعامل ایران خودرو دیزل در نشست خبری مراسم، در واکنش به اظهارات مدیرعامل سایپا دیزل در مورد مذاکره این شرکت با بنز آلمان، گفت: ما با شرکت بنز قرارداد انحصاری و درازمدت داریم و اتفاقا نمایندگان این شرکت هفته گذشته مهمان ایران خودرودیزل بودند و از اظهارات مسوولان سایپادیزل ابراز بی اطلاعی کردند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون کشنده آکسور به عنوان یکی از محصولات بنز در ایران خودرو دیزل به تولید می رسد، تاکید کرد: برای تولید یک مدل آمبولانس نیز با شرکت بنز توافق کرده‌ایم و در حال مذاکره برای تولید دیگر محصولات جدید این شرکت هستیم.

رزازی ادامه داد: ما از همکاری با بنز راضی هستیم زیرا این شرکت دانش فنی قبلی را ارتقاء و اجازه صادرات نیز به ایران خودرو دیزل و پیش تر نیز برای تولید برخی از قطعات سرمایه‌گذاری مشترک داشته‌ایم.

رزازی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این که برنامه همکاری با شرکت چینی CNHTC به کجا رسید، تاکید کرد: فعالیت ما با این شرکت در دوره رکود است البته مذاکراتی در جریان است تا محصولاتی را با مشارکت یکدیگر تولید کنیم.

وی همچنین در واکنش به اینکه گفته می شود ایران خودرو دیزل قصد فروش سهام شرکت ستاره بنز ایران (نماینده واردات بنز در ایران) را دارد، گفت: برنامه‌ای برای واگذاری این شرکت وجود ندارد؛ سال گذشته فعالیت‌های ستاره ایران افزایش خواهد یافت و امسال نیز برنامه توسعه فعالیت‌های آن در دستور کار است.

اما آن طور که اردلان حسینی  مدیر پروژه تولید مینی‌بوس آرین عنوان کرد، مینی‌بوس آرین به عنوان اولین مینی‌بوس ساخت داخل بیش از 75 درصد داخلی‌سازی شده و گیربکس، محور، جعبه فرمان، بدنه و برخی دیگر از قطعات این مینی‌بوس کاملا تولید داخل به شمار می رود.
 
حسینی با بیان اینکه ‌طبق برنامه میزان داخلی سازی مینی‌بوس به 95 درصد افزایش خواهد یافت، گفت: تولید نسل جدید این مینی‌بوس نیز با طول و ظرفیت بیشتر در دستور کار است.

وی افزود: مینی بوس آرین‌ استاندارد آلایندگی یورو 3 را پاس می‌کند و قیمت آن نیز 119 میلیون تومان است. قرار است امسال نزدیک به هزار دستگاه از این محصول در ایران خودرو دیزل به تولید برسد و داخلی سازی آن نیز به 95 درصد افزایش خواهد یافت.

در ادامه مراسم امروز، رضا حسینی معاون مهندسی ایران خودرو دیزل نیز در پاسخ به پرسشی مبنی بر احتمال تولید سواری‌های بنز در ایران، گفت: در قرارداد منعقد شده با شرکت بنز علاوه بر سواری کلاس E، تولید سواری کلاس C نیز پیش‌بینی شده است، بنابراین این پتانسیل وجود دارد که در آینده برخی از مدل‌های سواری شرکت بنز در شرکت زیر مجموعه ایران خودرو دیزل تولید شود.
 
انتهای پیام/
 

برچسب ها: خودرو ، مرسدس ، تحریم ، قطعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
هومن
۰۹:۳۸ ۱۲ خرداد ۱۳۹۴
واقعا این چیزی ببیشتر از یک فیس لیفته؟ مثل پژو پارس – سمند – رانا – دنا = و… حالا این مینی بوس مدل تغیر نیافتش الان تو خیابونها قابل مشاهدس به این افتخار می کنید؟ چرخ رو دوباره اختراع کردید
آخرین اخبار