مدیر کل استاندارد استان گفت: دستگاههای بازی شهربازی بجنورد به دلیل نداشتن تاییدیه استاندارد پلمپ شد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران بجنورد، به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان فهیمه مهمان نواز افزود: در راستای اهمیت استاندارد سازی تجهیزات شهربازی و پیرو بازرسی‌های صورت گرفته تعداد ۱۵ وسیله بازی به دلیل عدم اخذ تاییدیه استاندارد در شهربازی بجنورد از چرخه استفاده خارج شد.

وی اظهار داشت: در راستای وظایف نظارتی و کنترلی اداره کل استاندارد و به منظور حفظ حقوق شهروندان با هدف جلوگیری از بروز سوانح و حوادث احتمالی از ادامه فعالیت وسیله‌های بازی غیر استاندارد جلوگیری به عمل آمده است.

وی خاطر نشان کرد: این دستگاه‌ها به علت عدم رفع نواقص، پایان مهلت‌های قانونی و عدم توجه راهبر به اخطارهای داده شده پلمپ شده و تا زمان اخذ تاییدیه استاندارد از دسترس عموم خارج می‌باشند.

مدیر کل استاندارد خراسان شمالی درمورد استاندارد سازی وسایل بازی در شهربازی‌ها گفت: پس از دریافت درخواست راهبر، مالک و یا شهرداری ذیربط نام کاربری توسط اداره کل استاندارد در سامانه مراکز تفریحی تعریف می‌شود و متقاضی می‌تواند از طریق سامانه مراحل انجام بازرسی را درخواست و پیگیری نماید.

مهمان نواز در ادامه گفت: شرکت‌های بازرسی تایید صلاحیت شده سازمان ملی استاندارد با توجه به درخواست ثبت شده راهبران شهر‌ها و پارک‌های بازی در سامانه از وسایل بازرسی بعمل می‌آورند و در صورت انطباق با استانداردهای مربوطه گواهینامه استاندارد صادر می‌نمایند.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.