روزنامه آمریکایی واشینگتن تایمز نوشت گروه تروریستی داعش در پی جذب نیرو در افغانستان است.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگارانبه نقل از روزنامه «واشینگتن تایمز»، فرمانده نیروهای اطلاعاتی در افغانستان روز شنبه گفت: گروه داعش فعالانه در افغانستان مشغول سربازگیری است.

ژنرال «جان کمپل» در اینباره گفت: این گروه با به راه انداختن تبلیغات پیچیده در شبکه‌های اجتماعی، تروریس‌های طالبان مستقر در افغانستان و پاکستان را به خود جذب کرده است، افرادی که در ده سال گذشته به دلیل نداشتن هیچ پیشرفتی در مقابل دولت کابل، ناراضی و سرخورده هستند. 

کمپل به خبرنگاران گفت: در نتیجه این اقدامات برخی با گروه داعش، که بیش از یک سوم عراق و سوریه را به تصرف خود درآورده است، بیعت کرده‌اند. 

وی در ادامه گفت: البته ما نمی‌خواهیم که این رویه ادامه یابد و به همین علت درصدد اقدامات هستیم که تعداد آن‌ها افزایش نیابد. 

کمپل افزود: افغان‌ها به میزان وسیعی با ایدئولوژی گروه داعش موافق نیستند؛ عاملی که می‌تواند رشد این گروه را در افغانستان محدود کند. 

کمپل در اظهاراتی مغایر با حرف‌های قبلی خود، که گفته بود داعش در حوزه‌های می‌دانی افغانستان فعال نیست، اظهار داشت: در حقیقت براساس گزارش‌ها، ‌طالبان و داعش در افغانستان علیه یکدیگر می‌جنگند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار