صباغ بهروز:

جای خالی جشن عکاسان در سینما/ شباهت عکاسی سینمایی با عکاسی عروسی

اهمیت و دقتی که در ثبت لحظات شب عروسی وجود دارد، مانند عکاسی سینمایی و ثبت لحظات تکرار نشدنی در آن است.

مجیدصباغ بهروز عضو شورای مرکزی انجمن عکاسان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران در خصوص عکاسی سینمایی گفت: طی چند سال اخیر عکاسی سینما بسیار مظلوم واقع شده و شرایط کاری بوجود آمده توسط عکاسی دیجیتال را باید باعث رخ دادن چنین اتفاقی دانست.

وی افزود: عکاسی سینما در زمانی که نگاتیو بود بسیار سرحالتر و سالم‌تر از امروزه بود البته عکاسی دیجیتال به تنهایی آسیب وارد نکرد بلکه توسط افرادی که این مقوله را خیلی ساده گرفتند و آرام آرام فرهنگ عکاسی سینما را ویران کردند، این تخریب رخ داد.

وی در خصوص جشن عکاسان سینمای ایران، تصریح کرد: مدت زیادی است که اعضای انجمن بر این بودند که چنین برنامه‌ای را برگزار کنند اما هر بار به علل مختلفی نمی‌شد تا این که امسال به همت حافظ احمدی، مهدی دلخواسته، علی نیک رفتار و دیگر اعضای انجمن این جشن که جای آن در سینما بسیار خالی بود اتفاق افتاد و این همتی که خواستن را به توانستن تبدیل کرد بسیار ارزشمند است.

وی با ابراز امیدواری جهت برگزاری هر ساله‌ی این جشن، افزود: امیدوارم ضمن تکرار هر ساله‌ی این اتفاق فضای بهتری برای آن در نظر گرفته شود زیرا گاهی خود فضا به عنوان برندی مردم را به رفتن و دیدن آثار تشویق می‌کند. به عنوان مثال خانه‌ی هنرمندان که بیننده و بازدید‌کننده زیادی دارد می‌تواند برای چنین برنامه‌هایی استفاده شود همچنین امیدوارم این جشن هر سال حرفه‌ای تر از سال قبل انجام شود و هیچ وقت دنبال مسئولین دولتی نرود.

صباغ بهروز در خصوص سختی و اهمیت عکاسی سینمایی عنوان کرد: عکاسی سینمایی یکی از شاخه‌های عکاسی است که در آن همه گرایش‌های این رشته گنجانده شده است؛ به عنوان مثال به عکاسی در عروسی شباهت دارد چرا که همان اندازه که عکس‌های آن شب دارای اهمیت است و عکاس باید بهترین تصاویر را بگیرد در سینما نیز لحظاتی هستند که بازیگر شاید فقط یکبار آن را به بهترین شکل بازی کند به همین دلیل این کار از اهمیت و سختی خاصی برخوردار است.
وی افزود: عکسی که گرفته می‌شود گاهی جنبه‌ی خبری، تبلیغی و ... پیدا می‌کند و باید آن قدر قوی باشد که مخاطب با دیدن آن به فیلم جذب شود مانند فیلم «ملبورن».

این هنرمند در پایان با اشاره به استقبال خوب از این نمایشگاه خاطر نشان کرد: به علت مظلوم واقع شدن این شاخه از هنر انتظار چنین استقبالی را نداشتم و همه‌ی افرادی که در این جشن شرکت کرده‌اند برنده‌اند البته برنده اصلی حافظ احمدی و مهدی دلخواسته هستند که برای این برنامه زحمات زیادی کشیدند. همچنین آرزو دارم که توسط این گونه کارها شأن عکاس و عکاسی سینما را بالا ببریم.



انتهای پیام/

 


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار