متخصص پوست و مو گفت: کاندیدیازیس توسط یک قارچ مخمر به وجود می‌آید، این قارچ در جاهای مرطوب بدن رشد می‌کند، شایع‌ترین این بیماری، برفک در شیرخواران است.

مدرس زاده متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به بیماری کاندیدیازیس اظهار کرد: بیماری کاندیدیازیس توسط یک قارچ مخمر به نام کاندید آلبیکانی ایجاد می‌شود. این قارچ گاهی به صورت غیر بیماری زا در دهان، واژن، زیر بغل، کشاله ران و جاهای مرطوب به وجود می‌آید.

وی افزود: شایع‌ترین کاندیدیازیس بیماری برفک شیرخواران و نوزادان است.

مدرس زاده در ادامه گفت: نوزاد به علت عبور از کانال زایمانی و وجود کاندیدا در آن جا دچار این بیماری می‌شود.برفک به شکل برجستگی‌های سفید خاکستری، روی مخاط دهان و زبان بروز کرده که با کندن این ضایعات، خون ریزی به وجود می‌آید.

این متخصص پوست تصریح کرد: برای درمان این برفک‌ها،‌استفاده از داروهای ضد کاندیدا ضروری است که به صورت قطره‌ای وجود دارند. برفک در بزرگسالان معمولا رخ نمی‌دهد. مگر در موارد نقص ایمنی که باید علت این نقص بررسی شود.

وی در پایان خاطر نشان کرد: گاهی کاندیدیازیس دهانی با کاهش پررز‌های زبانی بروز می‌‌کند که به این نوع کاندیدیازیس، آتروفیک گفته می‌شود.





انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار