سندروم متابولیک خطری جدی که سلامت چاق ها را تهدید می‌کند

سندروم متابولیک گروهی از عوامل خطرناکی است که خطر ابتلا به بیماری‌های دیابت و سکته مغزی را افزایش می دهد.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران، بر اساس تحقیقات جدید، سندروم متابولیک می‌تواند بیش از یک خطر برای سلامت مردم تهدید کننده باشد.
همچنین افراد مبتلا به این سندروم نسبت به سایر افراد در معرض خطر بیشتری از بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند.

مطالعات دیگر نشان می دهد که سندروم متابولیک ممکن است خطر بیماری‌های قلبی عروقی را در زنان سیاه پوست نسبت به زنان سفید پوست افزایش دهد.

گفتنی است که سندروم متابولیک گروهی از عوامل خطرناک بوده که با هم رخ داده و خطر ابتلا به سکته مغزی و دیابت را افزایش می‌دهد.

این عوامل خطرناک باعث افزایش فشار خون، تری‌گلیسیرید بالا و ایجاد اختلال در متابولیسم گلوکز و چاقی شکمی می‌گردد.

محققان با آنالیز کردن گروهی از زنان 50 تا 79 ساله دریافتند که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی متناسب با وزن و وضعیت سلامت متابولیک در افراد است.

در صورت عدم وجود سندروم متابولیک، زنان سیاه پوست و چاق در مقایسه با نوع وزن نرمال بیشتر درمعرض خطر بیماری‌های خطرناک قرار دارند.

تجزیه و تحلیل‌ها حاکی از آن است که دیابت و فشار خون بالا از عوامل مهمی است که خطر مرگ ناشی از بیماری‌های قلبی و عروقی را در افراد مبتلا به این سندروم افزایش می دهد لذا افراد جوانی که درگیر سندروم متابولیک بوده و با بیمای‌های فشار خون بالا و دیابت دست و پنجه نرم می‌کنند، بیشتر باید مراقب خطرات ناشی از آن باشند.

متاسفانه سندروم متابولیک در ایالات متحده به امری عادی مبدل گردیده است اخبار پزشکی امروز گزارش می‌دهد که بیش از یک سوم بزرگسالان درآمریکا به این سندروم دچار هستند و نیمی از این میزان را افراد 60 سال تشکیل می دهد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار