تهران شهر بزرگی است که برای ارتقای سطح کیفی زندگی در آن شهرداری های مناطق در گوشه و کنار آن طرح های مختلفی را اجرا می کنند. در این گزارش می توانید تمامی اخبار مربوط به این اقدامات را بخوانید.

اجرای 2 پروژه بهداشت، ایمنی و محیط زیست 
رئیس اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست(HSE) منطقه یک گفت:  پروژه نظارت و بازرسی بهداشت و ایمنی و محیط زیست پیمانکاران و شهروندی از 2 پروژه مهم(HSE) در حال اجرا هستند.
 
نرگس هادی‌زاده مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران  اظهار کرد: در این پروژه به کارکنان گفته شده تا اطلاعاتی را که نیاز به اصطلاح یا اضافه شدن دارد را به اداره بهداشت، ایمنی و محیط زیست معرفی کنند.
 
وی در ادامه گفت: کارکنان این حوزه 2،3 نمونه از مدارس فرسوده را به این اداره معرفی می‌کنند تا مدارس بررسی شوند و یکسری پرسشنامه برای انطباق با معیارهای بهداشت، ایمنی و محیط زیست  را پر کنند.
 
هادی‌زاده افزود: مهد کودک‌ها، خانه‌های کودک و مدارس در پروژه بهداشت، ایمنی و محیط زیست شهروندی قرار دارند.
 
وی افزود: این پروژه از سال گذشته در منطقه یک در حال اجرا  است که اجرای آن باعث آشنایی و همکاری خوب پیمانکاران با موارد بهداشت، ایمنی و محیط زیست و با بازرسین شده است.
 
هادی زاده مقدم اظهار کرد: از جمله نتایج حاصل از بررسی معیارهای منطبق با بهداشت، ایمنی و محیط زیست این است که مهدکودک‌ها، خانه‌های کودک  و مدارس با چه خطراتی در این خصوص مواجه‌اند و چه کمک‌هایی را می‌توان توسط این اداره به آن‌ها کرد.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 

دره فرحزاد در سال جاری ساماندهی می‌شود

رئیس محیط زیست منطقه 5 از ساماندهی دره فرحزاد و فعالیت‌های اجرایی در این منطقه خبر داد.

یعقوب آجورلو رئیس محیط زیست منطقه 5 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران  با اشاه به استفاده از انرژی‌های نو در  کشور اظهار کرد: شهرداری منطقه 5 در همراهی با این امر اقتصادی و کارآمد با نصب 43 دستگاه‌ آبگرمکن خورشیدی در سطح نواحی هفت گانه، 22دستگاه کنترل هوشمند و استفاده از سامانه کنترل رادیویی پایانه‌های حرارتی دونده‌دار در تمام ساختمان‌های وابسته به شهرداری منطقه قصد دارد به صورت مجدانه در این مورد نیز با سایرین همگام شوند. 


وی افزود: به منظور حفاظت بیشتر و استفاده بهیه از آب موجود در کشور سعی داریم تا با بررسی حوزه‌های آبریزه مشرف به منطقه با هدف استحصال آب باران و در پی آن احداث مخزن ذخیره سازی آب جهت آبیاری فضای سبز علاو بر استفاده درست از ظرفیت‌های موجود به آ‌سانی از مرحله بحران  گذر کنیم. 
 
آجورلو همچنین به پروژه ارزیابی اثرات محیط زیستی، ساماندهی دره فرحزاد، شناسایی منابع آلاینده، پایش اطلس محیط زیستی منطقه، استقرار و نگهداری سیستم مدیریت محیط زیست، استاندارد ایزو 1401، ارزیابی عملکرد EMAS و تهیه بانک جامع تنوع محیط زیستی به عنوان پروژه‌های منطقه 5 در سال 94 اشاره کرد و گفت: حفظ محیط زیست و مبارزه با آلودگی‌ها نمی‌تواند جزو وظایف سازمان‌های دولتی، داخلی و یا حتی بین المللی باشد بلکه این امر اراده جمعی و مشارکت عموم مردم را می‌طلبد. 


وی ادامه داد: برگزاری مناسبت‌ای زیست محیطی، مشارکت کنفرانس‌ها، جشنواره و نمایشگاه‌ها با هدف اطلاع رسانی و اجرای آموزش‌های شهروندی، طرح همیاران، طرح‌های نوین آموزشی و آموزش در خانه محیط زیست واقع در پارک شاد در تقاطع میرزا بابایی، سردار جنگل برای بازدهی بیشترعملکرد‌ بهتر پیش بینی شده است. 


رئیس محیط زیست منطقه 5 در پایان گفت: استقلال جامعه برپایی استفاده صحیح و منطقه‌ای از منابع انسانی و طبیعی همان جامعه استوار است و رسیدن به این هدف با حفاظت بهسازی و بهره برداری معقول از محیط طبیعی و اجتماعی امکان پذیر است. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
اجرای طرح "با تو" به مناسبت هفته جوان
معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 گفت: دبیرخانه شهریاران جوان منطقه پذیرای ایده‌های خلاقانه در قالب اجرای طرح "با تو" در سطح منطقه است.
 
جواد حسینی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 10 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به فرا رسیدن هفته جوان دبیر خانه شهریاران جوان منطقه برای جمع ‌آوری ایده‌ها و طرح‌های  خلاقانه در قالب اجرای طرح "با تو" از مشارکت شهروندان استقبال می‌کند.
 
وی در ادامه گفت: شهروندان می‌توانند چنانچه طرح و ایده‌ای جهت اجرایی شدن در هفته جوان دارند به سایت خانه شهریاران به آدرسWWW.Shahryajavan.ir  مراجعه کنند.
 
حسینی در پایان گفت: اهالی که امکان دسترسی به اینترنت ندارند و می‌توانند طرح‌های خود را به صورت حضوری به دبیرخانه شهریاران جوان منطقه به آدرس خیابان قزوین، خیابان بنکدار، مجتمع شهید غنی پور ارائه کنند.
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با محور عملکرد شهرداری
 
معاون اجتماعی و فرهنگی منطقه 14 گفت: همه برنامه‌های این معاونت در محورهای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و با هدف توانمند سازی اجتماعی انجام  می‌شود.
 
محمدحسن ذیبخش معاون اجتماعی  و فرهنگی شهرداری منطقه 14 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران  اظهار کرد: هدف اصلی شهرداری منطقه 14 کمک به ایجاد فرهنگ همیاری و بخشش در بین شهروندان ساکن در منطقه است.
 
وی افزود: ساماندهی فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی رسیدگی به امور آ‌سیب‌ دیدگان و توانمندسازی اقشار آسیب پذیر با رویکرد حمایت از نیازمندان، در اولویت برنامه اجرایی اداره فرهنگی است.
 
وی در پایان گفت: به این منظور بازدیدی توسط فاطمه دانشور عضو شورای شهر تهران از مرکز خدمات اجتماعی منطقه 14 انجام می‌شود که این اداره در طول بازدید مورد ارزیابی و بررسی قرار می‌گیرد.
 
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
پیشگیری از دخانیات در غرفه‌های سلامت منطقه17
 
جواد سیفی بخشی، معاون اداره فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه17 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران در خصوص برنامه‌های هفته ملی بدون دخانیات گفت: امسال هفته ملی بدون دخانیات با شعار "زندگی بدون دخانیات حقی برای همه" از 4 تا 10 خرداد ماه ادامه دارد.
 
وی ادامه داد: به مناسبت هفته ملی دخانیات و در راستای تحقق شعار این هفته اداره سلامت 4 همایش ناحیه‌ای و 40 کارگاه آموزشی برگزار می‌کند.
 
سیفی بخشی در خصوص عناوین اصلی کارگاه‌ها گفت: این کارگاه‌ها با عناوینی مانند خود مراقبتی با دوری از دخانیات، آموزه‌های دینی حامی دوری از دخانیات، مقابله با قاچاق مواد دخانی، جوانی سالم بدون سیگار و نقش ورزش در پیشگیری از مواد دخانی برگزار می‌شود. 
 
معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری منطقه 17 ادامه داد: کارگاه‌های آ‌موزشی در 14خانه سلامت سطح منطقه، ایستگاه اتوبوسرانی میدان جلیلی، مترو زمزم، ایستگاه‌های تاکسیرانی و پایگاه‌ها و مراکز بهداشت بوستان‌ها برگزار می شود.
 
وی افزود: مسابقه نقاشی ویژه کودکان با موضوع شعار هفته،‌مسابقه بهترین جمله به مادر و پدر سیگاری، مسابقه کاریکاتور با موضوع زندگی بدون دخانیات حقی برای همه و مسابقات ورزشی دارت، تنیس ویژه بانوان منطقه برگزار می‌شود.
 
سیفی بخشی در ادامه در خصوص کیفیت ایستگاه‌های سلامت با موضوع هفته گفت: در ایستگاه‌های سلامت ویژه هفته بدون دخانیات، غرفه کانون یاد- پیشگیری از دخانیات، غرفه مشاوره ترک سیگار و روانشناسی، غرفه غربالگری دیابت و غرفه نیکوتینی‌های گمنام فعالیت می‌کنند.
 
گفتنی است ایستگاه‌های سلامت از 4 تا 10 خرداد در بوستان ساحل و جهاد آماده خدمت رسانی به شهروندان هستند.
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 

خشک شدن 7 طبقه قنات در منطقه 20

رئیس اداره مسیل ها و قنوات شهرداری منطقه 20 از خشک شدن 7 حلقه قنات از 25 حلقه قنات موجود در منطقه 20 خبر داد.

به گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ، ایرانیان از نخستین مخترعین قنات در دنیا هستند که به دلیل گرم و خشک بودن اقلیم کشور اقدام به اختراع این دالان‌های پیچیده و عجیب کردند، اما با وجود گذشت چند هزار سال از ابداع این قنات‌ها حالا با پیشرفت تکنولوژی این تونل‌های آب رسانی به دست فراموشی سپرده شده‌اند و ما روز به روز شاهد کاهش تعداد قنات‌ها در سطح شهر تهران هستیم. 


به همین اساس مجتبی حسین علی بیگی رئیس اداره مسیل‌ها و قنوات شهرداری منطقه 20 در گفت‌وگو با خبرنگار ما با بیان اینکه قنات‌های منطقه نیاز به توجه و رسیدگی دارند، اظهار کرد: از 25 حلقه قنات موجود در سطح منطقه 20 تنها تعداد 17 قنات فعال هستند. 


وی افزود: متاسفانه تعداد 7 حلقه قنات‌های منطقه 20 و دیگر قابل استفاده نبوده و خشک شده‌اند. 


وی با اشاره به دلایل خشک شدن این قنات‌ها ادامه داد: عدم رسیدگی مناسب، حفر چاه‌های غیر مجاز و برداشت بی‌رویه آب از سفره‌های زیرزمینی ، موجب پایین آمدن سطح آب سفره‌های زیر زمینی و خشک شدن قنات ها شده است. 


حسین علی بیگی با بیان اینکه برخی از قنات‌های فعال نیاز به رسیدگی داشته و شهرداری اقدامات لازم را برای جلوگیری از خشک شدن این قنات‌ها انجام می دهد، افزود: تعدادی از این قنات ها متعلق به کشاورزان و مالکان خصوصی بوده و نیاز به رسیدگی دارند که شهرداری کمک‌های لازم را در جهت لای روبی و احیای این قنات ها به مالکان ارائه می کند. 


وی یادآور شد: قنات‌ها به دست فراموشی سپرده شده‌اند و حفر قنات‌ در تهران متوقف شده و دیگر هیچ قناتی حفر نمی‌شود بلکه در محدود مواقعی شاهد بازسازی قنات ها هستیم. 

اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید

پیشرفت 50 درصدی پروژه‌های اجرایی منطقه 22

شهردار منطقه 22 از اجرای طرح خط سفید، آسمان آبی و زمین پاک و محور قرار گرفتن این طرح در اجرای تمامی برنامه‌ خبر داد.

قاسم مولایی شهردار منطقه 22 در گفت‌وگو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران اظهار کرد: تمامی برنامه‌ها  که در راستای تدابیر شهردار تهران و جلب رفاه و رضایت شهروندان صورت می‌گیرد.
 
وی افزود: طرح خط سفید، آسمان آبی و زمین پاک لازم است که در کانون برنامه‌های قرار گیرد، انسجام و ضابطه مند کردن فعالیت‌ها و شفافیت هزینه‌ها نیز از جمله مواردی است که باید در دستور کار قرار بگیرد.
 
مولایی تصریح کرد: امسال پروژه جدیدی کار نمی‌شود و  پروژه‌هایی که بیش از 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند را تا اتمام دنبال خواهیم کرد.
 
وی در پایان گفت: رسیدگی به امور مساجد نیز مثل سال‌های گذشته، جزو امور مهم و ضروری است که پیش از ماه  مبارک رمضان، ماه محرم و صفر، برای رفع نیازهای مساجد منطقه باید به آن پرداخته شود.
 
اخبار مناطق شهرداری تهران را در یک کلیک بخوانید
 
انتهای پیام/
برچسب ها: دخانیات ، مسابقه ، ایستگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار