رییس هیئت مدیره انجمن دیابت در گفتگو با باشگاه خبرنگاران :

مبتلایان به چاقی مفرط و دیابت تحت جراحی متابولیک قرارمی‌گیرند

رییس هیئت مدیره انجمن دیابت با اشاره به شرایط انجام جراحی متابولیک گفت: افراد مبتلا به چاقی مفرط که به بیماریهایی چون دیابت، فشارخون مبتلا شده‌اند، تحت جراحی متابولیک قرار می‌گیرند.

اسدالله رجب رییس هیئت مدیر انجمن دیابت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به تاثیر جراحی‌های متابولیک در پیشگیری از دیابت اظهار کرد: در صورتی که افراد به چاقی مفرط مبتلا شده باشند و dma آنها بالای 35 باشد علاوه بر آن اینگونه افراد در اثر چاقی به بیماریهایی چون دیابت، فشارخون و بیماری قلبی عروقی دچار شوند جراحی‌های متابولیک به آنها توصیه می‌شوند.

وی افزود: افراد مبتلا به چاقی مفرط علاوه بر ابتلا به دیابت، فشارخون و بیماریهای قلبی نباید راه دیگری برای کنترل بیماری آنها وجود داشته باشد تا تحت جراحی متابولیک قرار بگیرند، در واقع این راه حل تنها به عنوان راه آخر توصیه می‌شود.

رییس هیئت مدیره انجمن دیابت ادامه داد:در حقیقت جراحی متابولیک برای افراد دیابتی توصیه نمی‌شود و اگر فردی بدون هزینه و خطر بتواند بیماری خود را کنترل کند، تحت این عمل قرار نمی‌گیرد و انجام عمل متابولیک نقش پیشگیری از دیابت نخواهد داشت و با راه‌های کم هزینه تر می‌توان از ابتلا به این بیماری پیشگیری کرد.



انتهای پیام/ 
برچسب ها: چاقی ، دیابت ، متابولیک ، جراحی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار