ساری‌؛

گیاهی که از سرطان سینه پیشگیری می‌کند

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: گياه اوتره دارای املاح معدنی نظير يد، آهن، پتاسيم و سديم است.

عضو هیت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی مازندران در گفتگو با خبرنگارباشگاه خبرنگاران ساری، با اشاره به اینکه این گیاه مقدار قابل توجهی آهن، کلسیم و اسید فولیک و کمی هم ویتامینهای ث و آ دارد، گفت: از نقاط مختلف آن ریشه‌های کوچک و سفید خارج می‌شود و معمولا در کنار جویها و باتلاقها می‌روید.

اکبرزاده افزود: آهن قابل جذب اوتره از اسفناج هم بیشتر است و به همین جهت می‌تواند در بهبود کم خونی موثر است و کلسیم آن نیز بیشتر از شیر و ویتامین ث آن از پرتقال بیشتر است.

به گفته وی مواد مؤثر دارويی گياه اوتره املاح معدنی نظير يد، آهن، پتاسيم و سديم دارد اين گياه به صورت تازه و به عنوان سبزی خوردن قابل استفاده است.

عضوهیت علمی مرکز تحقیقات کشاورزی ومنابع طبیعی مازندران گفت: در سال ۲۰۱۰ تحقیق در دانشگاه ساوتمپتون نشان داد که تنها پس از چند ساعت از گذشت مصرف حدود ۸۰ گرم آب‌تره، میزان مولکولهای ضدسرطانی در خون افزایش یافته و از رشد سلولهای سرطان سینه جلوگیری می‌شود.

اکبرزاده افزود: این گیاه هم در جلوگیری از رشد سرطان سینه و هم در کمک به بهبودی مبتلایان به این بیماری و جلوگیری از عود آن موثر است.

همچنین مقدار بالای ید در این گیاه آن را برای بهبود فعالیت غده تیرويید و درمان بیماران مبتلا به کم کاری غده تیرويید سودمند ساخته است.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.