رکن آبادی :

عربستان بی فایده بودن حمله را فهمید/ امیدی به مجامع جهانی نیست

سفیر سابق ایران در لبنان با بیان اینکه عربستان سعودی به این نتیجه رسیده که استمرار عملیات نظامی دریمن هیچ فایده ای ندارد تاکید کرد: با قطعنامه ۲۲۱۶ و حمایت از متجاوز، هیچ امیدی به مجامع جهانی نیست

 به گزارش گروه وبگردي باشگاه خبرنگاران  غضنفر رکن آبادی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به آینده تحولات یمن و تصمیم احتمالی رژیم آل سعود اظهار داشت: به نظر می رسد عربستان به این نتیجه رسیده است که استمرار این وضعیت هیچ نتیجه ای نداشته و منجر به ایجاد یک فضای تنفر نسبت به این رژیم در افکار عمومی جهان شده است.

وی گفت: کشورهای مختلف این سئوال اساسی را دارند که چرا عربستان مردم مظلوم یمن را به خاک و خون می کشاند و چه انگیزه ای را دنبال می کند!؟ آیا اقدامی از داخل یمن علیه عربستان شده است!؟

رکن آبادی ادامه داد: اهدافی که رژیم آل سعود در این حمله دنبال می کرد از جمله باز گرداندن منصور هادی رئیس جمهور مستعفی به صنعا و عقب راندن انصارالله به صعده، هیچ کدام محقق نشده است؛ پس استمرار این عملیات هیچ تاثیرو نتیجه ای ندارد، بنابراین به نظر می رسد عربستان به این نتیجه رسیده که دست از این اقدامات بردارد و آن را عملی خواهد کرد.

سفیر سابق ایران در لبنان دربارهاینکه آیا مجامع جهانی اقدام متفاوتی در این رابطه خواهند کرد یا خیر، تصریح کرد: متاسفانه با صدور قطعنامه ۲۲۱۶ از سوی شورای امنیت که به جای محکومیت متجاوز از آن حمایت کرد، هیچ امیدی به مجامع جهانی نیست و می توان گفت کهاقدامات آنها حداقل در کوتاه مدت تاثیرگذار نخواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان ، یمن ، نظامی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.