مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه گفت: اقتدار نظامی ایران مرهون اندیشه‌های دفاعی حضرت امام(ره) است و در اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) آمادگی روز افزون و تکلیف همگانی برای دفاع نهادینه شده است.

سردار "یدالله جوانی" مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه در گفت‌وگو باخبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران؛ پیرامون اندیشه‌های حضرت امام خمینی(ره) اظهار داشت: اندیشه دفاعی حضرت امام (ره) برگرفته از اندیشه‌های اسلامی است.


**حضرت امام خمینی (ره) در مسیر تحقق ارزش های والای اسلامی ایفای نقش کردند

وی افزود: اسلام مکتبی سیاسی است و یک مکتب کامل و جامع بوده و به نوعی معتقد به سیاست بخشی از اسلام و اسلام دینی جامع و کاملی که اگر براساس آن انسان دین خود را پایه گذاری کند، هم سعادت اخروی را به دست می‌آورد و هم در دنیا موفق خواهد شد و حضرت امام خمینی (ره) در مسیر تحقق ارزش های والای اسلامی ایفای نقش کردند.


**حضرت امام (ره) معتقدند سیاست بخشی از دین است

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ادامه داد: حضرت امام (ره) معتقدند سیاست بخشی از دین است در حوزه‌های مختلف اسلام آنچه که مورد نیاز است مورد تاکید داشتند.

**راهبرد دفاعی در مکتب حضرت امام (ره) جای دارد

سردار جوانی بیان داشت: رهبرد دفاعی در مکتب حضرت امام (ره) جای دارد و آیه‌ای که در آرم سپاه جای گرفته و تاکید بر بحث آمادگی دفاعی مسلمانان در برابر دشمنان دارد و آنچنان تاکید شده که مسلمانان همه توان و بنیه و قدرت دفاعی خود را از هر جهت بالا ببرند و همواره در موقعیتی قرار بگیرند که دشمن جرات ندارد دست اندازی کند و دفاع یک واجب کفایی است از جمله اندیشه های والای حضرت امام خمینی (ره) بود.

وی تصریح کرد: امام (ره) معتقد بودند وقتی مردم از خود ایثار و آمادگی داشته باشند و معتقدند خداوند هم نصرت خود را به آن‌ها نازل می‌کند.


**قدرت نظامی ایران مرهون اندیشه های دفاعی امام خمینی

مشاور عالی نمایندگی ولی فقیه در سپاه اظهار داشت: انقلاب اسلامی پیروز شد و تمام توطئه های دشمنان نقش برآب گردید و دیدگاه و اندیشه‌های حضرت امام(ره) کارآمدی خود را نشان داد و اثبات کرد ما از مکتب دفاعی حضرت امام(ره) سخن می‌گوییم که کارآمد است و امروزه جمهوری اسلامی یک کشور قدرتمند (از نظر نظامی و سیاسی) در جهان و عمق راهبردی دارد و تمامی توطئه دشمنان خنثی شده است که این دستاوردها مرهون اندیشه‌های دفاعی امام خمینی است.

**به لطف دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) دشمن جرات دست اندازی ندارد

سردار جوانی در پایان خاطر نشان کرد: به لطف دیدگاه حضرت امام خمینی(ره) دشمن جرات دست اندازی ندارد و جمهوری اسلامی را به اقدام نظامی تهدید کردند و هیچ نتیجه ای نگرفتند و آن هم یک دلیل بیشتر ندارد و آ« این است که امام خمینی(ره) آمادگی روز افزون و تکلیف همگانی برای دفاع را در کشور نهادینه کردند. 


امام خمینی و دفاع مقدس

گفتنی است؛ قبلا فرمان امام خمينى مبنى بر بسيج عمومى و تشكيل ارتـش بيست ميليونى بـا استقبـال جـوانـان انقلابـى ايـران مـواجه و آمـوزش و اعزام بسيجيـان به جبهه هـا فضـاى ايـران را دگـرگـون سـاخته بــود . مـوفقيتهاى پياپـى رزمنـدگان سپـاه اسلام آثـار شكست را در جبهه بعثيها نمايان ساخت .

انـواع سلاحهاى پيشرفته اى كه حتـى در شـرايط صلح نيز تهيه آنها دشـوار و به چنـديـن سال پيگيـرى و مذاكـره و امتياز دادن نياز داشت به سـرعت در اختيـار صـدام قـرار گرفت اما تدبیر امام در خنثی سازی توطئه های صدام بی نظیر بود.

امام خمينى در شرايطـى دفاع مقدس ملت را هدايت مى كرد كه جمهورى اسلامى رسما از سـوى آمريكا و اروپا تحريـم تسليحاتى شده بود و براى يافتـن يك قطعه هواپيماهايش مى بايست ماهها وقت صرف كند .

امام خمينى پـس از پيروزى انقلاب در تاريخ دهـم اسفنـد 1357 از تهران به قـم آمده بود و تازمان ابتلإ به بيمارى قلبى 2 بهمـن 1358 ) در ايـن شهر بود . حضرت امام خمينى پس از 39 روز مداوا در بيمارستان قلب تهران , مـوقتا در منزلى واقع در منطقه دربند تهران ساكـن شد و سپـس در تاريخ 27 / 2 / 1359 بنا به تمايل خـود به منزلـى  متعلق به يكـى از روحـانيـون ( حجه الاسلام ) سيـد مهدى امــــام جمارانـى ) در محله جماران نقل مكـان كـرد و تـا زمـان رحلت در همين منزل ماند .


گفت و گو از محمد زرچینی

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار