ارزش معاملات بازارهای فرابورس ایران در اردیبهشت‌ 1394 به رقم 26 هزار و 628 میلیارد ریال رسید.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی فرابورس ایران، معاملات بازارهای فرابورس ایران در دومین ماه امسال با خرید و فروش 3 هزار و 743 میلیون ورقه بهادار به ارزش 26 هزار و 628 میلیارد ریال پایان یافت.

طبق این گزارش، در بازار اول 347 میلیون ورقه به ارزش یک هزار و 118 میلیارد ریال و در بازار دوم 2 هزار و 97 میلیون ورقه به ارزش 6 هزار و 4 میلیارد ریال مورد داد و ستد قرار گرفت و بازار ابزارهای نوین مالی هم شاهد معامله 23 میلیون ورقه به ارزش 17 هزار و 492 میلیارد ریال بود. 

در اردیبهشت‌ماه 94، ضمن کاهش حجم و ارزش معاملات فرابورسی، ارزش کل بازار به 897 هزار و 911 میلیارد ریال رسید که بازار دوم، سهم 53 درصدی از آن دارد. 

علاوه بر این، فلزات اساسی همانند ماه قبل در صدر فهرست صنایع پیشرو و پس از آن فرآورده‌های نفتی و محصولات شیمیایی با سهم 18 و 14 درصدی از بازار معاملات سهام در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

از مهمترین رویدادهای اردیبهشت‌ماه فرابورس می‌توان به پذیرش و شروع معاملات ثانویه اوراق مشارکت طرح قطار شهری شهرداری تبریز، پذیره‌نویسی اوراق مشارکت سیمان کردستان و عرضه عمده سهام کنترلی شرکت‌های گسترش تجارت و سرمایه ایرانیان و پتروشیمی امیرکبیر اشاره کرد ضمن آنکه آیفکس نیز در روز پایانی معاملات این ماه با 3.1 درصد کاهش نسبت به ماه قبل روی عدد 727 واحد متوقف شد.

آمار معاملات هفته پایانی اردیبهشت

این گزارش می‌افزاید، در هفته پایانی اردیبهشت‌ماه، 803 میلیون ورقه بهادار به ارزش 6 هزار و 790 میلیارد ریال معامله شد که نسبت به هفته قبل از آن رشد 16 درصدی حجم و 4 درصدی ارزش معاملات را به دنبال داشت.

در بازار اول و دوم حجم و ارزش معاملات کاهش یافت و بازار پایه و ابزارهای نوین مالی با افزایش 27 و 30 درصدی ارزش معاملات مواجه شدند ضمن اینکه فرآورده‌های نفتی، املاک و مستغلات و محصولات شیمیایی صنایع پیشرو در معاملات هفته پایانی اردیبهشت‌ماه بوده‌اند.


انتهای پیام/
برچسب ها: فرابورس ، ارزش ، معاملات ، رشد ، نفت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار