نایب رئیس شورای شهر گفت: امکان بهره برداری از ظرفیت‌ها و منابع شهر تهران با تحقق مدیریت یکپارچه به دوبرابر می‌ر سد که در این زمینه نیازمند یاری دولت هستیم.

امکان بهره برداری دو برابری از ظرفیت‌های تهران با تحقق مدیریت یکپارچهمرتضی طلایی، نایب رئیس شورای شهر تهران در گفت‌و‌گو با خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران ،با اشاره به اهمیت اعمال مدیریت یکپارچه در شهر تهران اظهار کرد: مدیریت یکپارچه یکی از ملزومات شهر بزرگی چون تهران است که باید زیر ساخت‌های اجرای آن را با همکاری دولت اجرایی کنیم.

وی با اشاره به تفاوت تعریف مدیریت واحد و یکپارچه افزود: در مدیریت واحد تمام دستگاه‌های خدماتی در اختیار یک مجموعه قرار می‌گیرند و ماموریت‌های خود را با هماهنگی راس مجموعه اجرا می‌کنند، اما در مدیریت یکپارچه دستگاه‌های گوناگون با حفظ ماهیت خود و ساختار تشکیلاتی خود در انجام خدمت رسانی به شهر یکپارچه عمل می‌کنند.

نایب رئیس شورای شهر ادامه داد: در مدیریت یکپارچه شهری، کارکنان سازمان‌ها و دستگاه‌ها در ارتباط با وزارت خانه متبوع خود و با هماهنگی مدیریت شهری، شهر را اداره می‌کنند.

طلایی گفت:در مدیریت یکپارچه شهری و برای خدمت رسانی یکپارچه، تغییر ماهوی در ساختار و سازمان و تشکیلات بوجود نمی‌آید و تنها با ارائه برنامه‌های سالانه و 5 ساله سعی در اداره منضبط و یکپارچه شهری دارند.

وی با اشاره به مزایای اعمال مدیریت یکپارچه در شهر اضافه کرد: سازمان‌ها و دستگاه‌ها با ارائه برنامه‌ خود و بعد از تصویب در شورای شهر با همپوشانی و هماهنگی برنامه‌های سالانه و 5 ساله خود را اجرایی می‌کنند و این امر از تداخل کاری، موازی کاری و صرف هزینه‌های چند برابری جلوگیری می‌کند.

نایب رئیس شورای شهر با اشاره به عدم اجرای این برنامه تا کنون، تصریح کرد: در قانون برنامه سوم، مبحثی برای مدیریت یکپارچه مطرح شد و سه وظیفه را از دستگاه‌های مختلف به شهرداری‌ها واگذاری کردند و در قانون برنامه چهارم نیز این ماموریت‌ها تکرار شد، اما هیچکدام اجرایی نشد و متاسفانه در قانون برنامه پنجم دولت این موضوع را حذف کرد و تمام برنامه‌های پیش بینی شده نیز به تبع آن از بین رفت.

وی ادامه داد: با تحقق مدیریت یکپارچه شهری امکان استفاده از ظرفیت‌ها و منابع شهر به دو برابر می‌رسد.

طلایی در پایان با اشاره به طرح مجدد مدیریت یکپارچه در برنامه ششم بیان کرد: مجددا در قانون برنامه ششم، دولت با تشکیل کمیته مشترک مدیریت شهری اقدام به طرح مدیریت یکپارچه کرده است و بعضی از وزارت خانه‌ها نیز در این زمینه اعلام آمادگی کرده‌اند اما نیاز به اراده محکم دولت برای اجرایی شدن مدیریت یکپارچه شهری داریم که اگر این اراده از جانب دولت در حمایت از مدیریت یکپارچه شهری انجام شود، در یک دوره زمانی شش ماهه شاهد اجرای مدیریت یکپارچه در شهر خواهیم بود که به تبع آن، هماهنگی و هم افزایی بیشتری در بین دستگاه‌ها بوجود می‌آید.

انتهای پیام/

برچسب ها: تهران ، ظرفیت ، مدیریت ، یکپارچه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار