سخنگوی ستاد بزرگداشت هفته جوان دومین اجلاس مسئولان جوانان کشورهای حاشیه دریای خزر از 6 تا 11 خرداد ماه برگزار می‌شود.

برگزاری دومین اجلاس مسئولان جوانان کشورهای حاشیه دریای خزرروح الله مدبر، سخنگوی ستاد بزرگداشت هفته جوان در گفت‌و‌گو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، با اشاره به فرا رسیدن هفته جوان و برگزاری اجلاس مسئولان جوانان کشورهای حاشیه دریای خزر اظهار کرد: به منظور ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی و استفاده از ظرفیت جوانان حاشیه دریای خزر برای اجرای قطع نامه عاری از جهان خشونت و افراطی گری که از طرف رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل مطرح و تصویب شد، دومین اجلاس مسئولان جوانان کشورهای حاشیه دریای خزر با مشارکت مسئولان امور جوانان کشورهای ایران، روسیه، ترکمنستان، قزاقستان و آذربایجان از 6 تا 11 خرداد ماه در نوشهر برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه سازمان‌های مردم نهاد کشورهای حاشیه دریای خزر در حفظ محیط زیست این دریا نقش موثری دارند، افزود: این اجلاس به منظور گفتگو با نمایندگان کشورها و فعال کردن توریسم جوانی و در نتیجه ایجاد اشتغال و کارآفرینی برگزار می‌شود.

مدبر در ادامه با بیان اینکه در گام نخست سمن‌های جوانان ارسال پیام صلح و دوستی را از کشورهای حاشیه دریای خزر آغاز می‌کنند، تصریح کرد: ما برای دستیابی به صلح و دوستی، از ظرفیت جوانان به عنوان افرادی که دغدغه توسعه کشور را دارند و با جنگ مخالف هستند، استفاده می‌کنیم.

وی همچنین افزود:‌برگزاری دومین اجلاس مسئولان جوانان کشورهای دریای خزر در ایران نشان دهنده آن است که جوانان ایران ضرورت عملکرد فرا منطقه‌ای و بهره گیری از ظرفیت‌های بین المللی را درک کرده‌اند.

مدبر در پایان با اشاره به تاسیس دبیرخانه دائمی دوستی جوانان ایران و حاشیه دریای خزر در کشور گفت: این کار باعث ابتکار عمل ایران می‌شود چرا که کشورهای دیگر برای برگزاری اجلاس همکاری مسئولان جوانان کشورهای حاشیه دریای خزر باید با این دبیر خانه هماهنگی کنند. علاوه بر آن بر اساس عرف دیپلماتیک، پیشنهاد‌های کشورمان زودتر در دستور بررسی قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار