مصطفی عبدالهی بازیگر با سابقه تئاتر ایران که به دلیل وخامت وضع جسمانی در بخش مراقبت‌های ویژه ICU یکی از بیمارستان‌های تهران بستری بود بامداد امروز در گذشت.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران لرستان؛ رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بروجرد با اعلام این خبر گفت: مراسم تشییع پیکر این هنرمند برجسته شنبه هفته آینده در تهران برگزار می‌شود.

ارجمندی افزود: هنوز جزییات بیشتری در خصوص زمان و مکان خاکسپاری به ما اعلام نشده ولی هماهنگی‌هایی برای اعزام هنرمندان و مسئولان فرهنگی شهرستان بروجرد به تهران جهت شرکت درمراسم تشییع صورت گرفته است.

وی گفت: مرحوم عبدالهی در سال 1380 به بیماری سرطان مبتلا شد و در 14 سال گذشته با این بیماری مبارزه کرد.

مصطفی عبدالهی در سال 1334 در شهر بروجرد به دنیا آمد و در دوران ابتدایی و دبیرستان در نمایش‌های متعددی ایفای نقش کرد.

وی برای اولین بار نمایش  زارع شیکاگو نوشته مارک تواین را در سال 1350 در بروجرد به طور رسمی کارگردانی و اجرا کرد.

خیانت، لونه شغال، آی باکلاه آی بی کلاه، چوب به دست‌های ورزیل، ریل، مرشد و دلال‌ها، حالت چطوره مش رحیم؟، پاتوق، باغ آرزوها، اسب سفید، قلم عمه خانم، آن جا که ماه‌ها سنگ می‌شوند، زیر زمین، مرگ من مرثیه ندارد و وقتی آسمان می‌گیرد از جمله نمایش‌هایی هستند که مرحوم عبدالهی در آنها ایفای نقش کرده است.

مصطفی عبدالهی سال 1358 با قبولی در دانشکده هنرهای دراماتیک به تهران رفت و با کارگردانان بزرگی چون قطب ا لدین صادقی، محمود عزیزی، هادی مرزبان، رکن‌الدین خسروی و صادق هاتفی همکاری کرد و در آن سال‌ها در نمایش‌هایی چون آرش، هفت خان رستم، مرد فرزانه ببر دیوانه، هفت قبیله گمشده به عنوان بازیگر حضور داشت.

عبدالهی در سال 1380 دچار بیماری سرطان شد، اما این بیماری خللی در فعالیت‌های او نداشت و در نمایش‌های دیگری ایفای نقش نمود.

انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.