استاندار کرمانشاه گفت: ضرورت احداث باغ موزه دفاع مقدس برای شهری مانند کرمانشاه که در دوران جنگ تحمیلی نقش برجسته‌ای داشته کاملاً احساس می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه، ابراهیم رضایی بابادی در جلسه هیئت امنای مرکز فرهنگی دفاع مقدس استان کرمانشاه گفت: با همکاری مجموعه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یک باغ موزه دفاع مقدس آبرومند خواهیم ساخت.

وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع یک محوطه 48 هکتاری در قسمت شرقی شهر کرمانشاه در نظر گرفته شده که در آن باغ موزه دفاع مقدس، یک پارک تفریحی و میدان ورودی شهر احداث می شود.

استاندار کرمانشاه افزود: ورودی شرقی با توجه به اینکه در مسیر راه کربلا و همچنین مجموعه تاریخی تاق بستان قرار گرفته مهمترین ورودی کرمانشاه محسوب می‌شود، بنابراین باید از یک منظر زیبا و باشکوه برخوردار باشد.

وی ادامه داد: با یک برنامه‌ریزی مناسب می‌توان روند ساخت مجموعه را به شکلی پیش برد که پارک تفریحی این مجموعه از اسفند ماه برای میهمانان نوروزی قابل استفاده باشد و در ادامه باغ موزه دفاع مقدس به تدریج آماده بهره‌برداری شود.

معاون عمرانی استانداری نیز با تاکید بر اهمیت بسیار ورودی شرقی برای شهر گفت: این ورودی باید در سطح و گستره‌ای طراحی شود که معرف تاریخ، فرهنگ و پیشینه کرمانشاه نیز باشد و بخش مهمی از این مجموعه را باغ موزه دفاع مقدس تشکیل می‌دهد.

نیک کردار افزود: این ورودی در مسیر راه کربلا قرار گرفته و با توجه به این موقعیت برجسته، برای آن یک پارک بزرگ و همچنین مجموعه‌های رفاهی و امکانات تفریحی و بهداشتی نیز برای مسافران جانمایی خواهد شد.

وی افزود: تا دو هفته آینده مرحله لکه‌گذاری بخش‌های مختلف این محوطه مانند میدان ورودی شهر، پارک و باغ موزه دفاع مقدس انجام می‌شود و پس از آن از یک مشاور خوب برای پیش‌برد این پروژه بزرگ دعوت به همکاری می‌کنیم.


انتهای پیام/م
برچسب ها: باغ ، موزه ، دفاع ، مقدس ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.