وزیر کشور با بیان اینکه وزارت کشور در حوزه قانون از فعالیت‎ احزاب حمایت می‎کند، گفت: رقابت‌های سیاسی برای دموکراسی نشاط و رونق بیشتر در کشور است و مبنای آن باید رقابت، اخلاق و قانون باشد.

احزاب باید پرچمدار قانونگرایی در کشور باشند/در حوزه قانون از فعالیت‎ احزاب حمایت می‎کنیمبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های باشگاه خبرنگاران؛ عبدالرضا رحمانی فضلی وزیرکشور با حضور در مجمع عمومی فوق العاده خانه احزاب که به همت وزارت کشور در تالار این نهاد برگزار شد، خود را عضو افتخاری خانه احزاب معرفی کرد و گفت: اهتمام دولت از بعد از روی کارآمدن رسیدگی به احزاب بود و ما تصمیم داشتیم حداکثر ظرف مدت ۳ ماه کار نهایی شود، اما اکنون ۲۱ ماه طول کشیده و ما تمام تلاشمان را برای بازگشایی خانه احزاب انجام دادیم.

وی در ادامه افزود: یکی از پایه‌های اصلی دموکراسی کار تشکیلاتی در کشور است که مردم تکلیفشان با تفکرات سیاسی مختلف مشخص شود و هم رفتار دولت ضابطه‌مند شود.

وزیر کشور عنوان کرد: اگر بتوانیم فعالیت سیاسی را پاسخگو کنیم و همه را در مسیر مشخص با اهداف روشن هدایت کنیم، به نفع کشور خواهد بود و همه کشور‌ها این کار را انجام می‌دهند. اساس کار احزاب مشارکت و قانونگرایی است.

وی بیان کرد: پایه‌های قدرت در کشورهایی که دارای دموکراسی هستند بر اراده مردم گذاشته شده است، آنان باید با عملکرد درست و با جذب صحیح افراد سرمایه‌های اجتماعی تهیه کرده تا بتوانند حوزه قدرت را مدیریت کنند. رفتارهای ما باید به گونه‌ای باشد که رضایت مردم را جلب کند.

رحمانی فضلی گفت: رضایتمندی در کشور به دو طریق انجام می‌شود یک روش پوپولیستی که در این روش از تبلیغات استفاده شده و حتی تخریب هم صورت می‌گیرد و شاید این موضوع در کوتاه مدت بتواند برای موج سواران پاسخگو باشد، اما روش دوم که روش مدبرانه و اصولی است و در اولی قرار می‌گیرد، در طولانی مدت دوام می‌آورد.

وزیر کشور بیان کرد: بیش از ۱۰۰ سال از مشروطیت گذشته و اگر روزنامه‌های این مدت را تورق کنیم، خواهیم دید که مشکل در هر زمانی نبود قانون و قانون گریزی بوده است و بسیاری از کج روی‌ها به همین دلیل است. در ۱۰۰ سال گذشته عدم اعتقاد به قانون و قانون گریزی مشکل کشور بوده که زمامداران نتوانستند قانون را در کشور نهادینه کنند.

وی با بیان اینکه احزاب باید پرچمدار قانونگرایی در کشور باشند، گفت: احزاب باید قانونگرا بوده و در این راه استقامت لازم را انجام دهند.

رحمانی فضلی خطاب به نمایندگان احزاب در مجمع عمومی فوق العاده گفت: وزارت کشور در حوزه قانونگرایی در کنار شماست و تمام فعالیت‌های شما را در حوزه قانون حمایت می‌کند.

وزیر کشور بیان کرد: با توجه به فضای کنونی منطقه و دو انتخابات پیش رو، باید بر بعد قانونگرایی تاکید کنیم.

وی با اشاره به سه عنصر فقر، جهل و تعصب گفت: این سه عنصر بستر را برای سوءاستفاده بیگانگان آماده کنند، چرا که فقر عمومی با حداقل دستمزد افراد را به بردگی کشانده، فقر آگاهی باعث می‌شود با تبلیغات دروغ ملت یک کشور را فریب دهد، تعصب نیز باعث شده است تا اقداماتی انجام شود که روی مغول را سفید کند.

رحمانی فضلی در پایان خاطرنشان کرد: رقابت‌های سیاسی برای دموکراسی نشاط و رونق بیشتر در کشور است و مبنای آن باید رقابت، اخلاق و قانون باشد. خانه احزاب نیز جای فعالیت صنفی است و امیدواریم این خانه در راستای قانونگرایی عمل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: وزیر ، کشور ، رحمانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار