حسین گروسی گفت: تولیدات داخلی زیر سایه قاچاق کالا در مسیر نامنظم واردات کالا به کشور در جریان خروج از بازار قرار دارند.

حسین گروسی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن با اشاره به این موضوع که اعلام نرخ واردات کالاهای خارجی به کشور از طریق گمرک آمار صد درصدی نیست گفت: بخش عمده ای از واردات کالا به ایران اسلامی از مسیر اصلی با پرداخت حقوق دولت صورت نمی گیرد و کالاهای زیر زمینی در قالب اقتصاد خاکستری به شمار می روند .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب افزود : افراد فعال در شاخه واردات کالاهای زیر زمینی و اقتصاد خاکستری عوارض و مالیات پرداخت نمی کنند و کالاها در ساختار قاچاق با روش ها و شیوه های مختلف وارد می شوند .

گروسی با تاکید بر اینکه بیشتر این اقلام کالاهای جنوب شرق آسیا و شوینده های لبنانی و ترکیه ای و دستمال های کاغذی و اقلام بهداشتی و کشاورزی، بحران را در حوزه واردات شکل داده اند ، تصریح کرد : تولید ات داخلی زیر سایه قاچاق کالا در مسیر خروج نهایی از بازار قرار دارند .

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی برای نجات تولیدات داخلی در منظر اندیشه های ارزشی مقام معظم رهبری طراحی شده است ، اظهار داشت : رونق تولیدات داخلی و بستر سازی فروش آنها در بازار داخلی زمینه ساز بازگشای گره های کور اقتصادی است .

انتهای پیام/س


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.