نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی گفت: احیای دریاچه ارومیه و پیگیری مسائل تیم تراکتورسازی تبریز دو مطالبه اصلی مردم تبریز از رئیس جمهور است.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران تبریز، آیت الله شبستری در جمع استقبال کنندگان از رئیس جمهور در جمع مردم شهرهای آذربایجان شرقی در ورزشگاه تختی با خیرمقدم به دکتر حسن روحانی رئیس جمهور و هیئت همراه دولت گفت: مردم تبریز از گذشته های دور به غیرت ، شجاعت ، ولایتمداری و عشق به میهمن معروف هستند و در تمامی عرصه های تاریخی برای حفظ آب و خاک کشور و توسعه و پیشرفت آن همیشه پیشرو بودند.

وی افزود: نهضت مشروطیت ، قیام 29 بهمن تبریز، 8 سال دوران دفاع مقدس و نیز شهدای اسلام از جمله اقدامات غیور مردم این خطه در پیروزی انقلاب اسلامی بوده است که نشان دهنده عشق و ولایتمداری این مردم است.

وی یاد آور شد: مردم استان آذربایجان شرقی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی نقشه های شوم دشمنان به رهبری مقام معظم رهبری را نقش بر آب کردند و در دوران دفاع مقدس نیز لشکر عاشورا همواره خط شکن بوده و امثال باکری ها در راه اسلام و انقلاب تقدیم کرده است که تمامی این عملکردها دست به دست هم منجر شد، مقام معظم رهبری آذربایجان را به عنوان سر ایران معرفی کردند و تبریز نیز به شهر اولین ها لقب یافته است.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی اذعان کرد: مردم تبریز و جمعی از شهرستان های دیگر در این محوطه گرد آمدند تا مقدم شما را گرامی بدارند و به شعار سال تحقق عینی نشان دهند، امید است که این شعار در عمل نیز تحقق یابد و به فضل الهی مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اشتغال جوانان با این همدلی و همزبانی مرتفع گردد و با کمک همدیگر شاهد توسعه و پیشرفت استان در همه عرصه ها باشیم.

وی تصریح کرد: مردم آذربایجان شرقی آمدند تا وفادارای خود را به شعار همیشگی " آذربایجان اویاخدی، انقلابا دایاخدی" اثبات کنند.

آیت الله مجتهد شبستری  در ادامه با بیان اینکه  از زحمات دولت در مسائل داخلی به عنوان نمونه طرح تحول نظام سلامت و تقبل هزینه بیمارستان های دولتی و امر بیمه که برای قشر مستضعف ارزشمند بود قدردانی و تشکر می کنم، اظهار کرد: امیدوارم تلاش زحمتكشان در مسائل سیاست خارجه و مذاکرات هسته ای به نتیجه برسد و در این زمینه موفقیت توام با عزت و سربلندی اسلامی نصیب انقلاب اسلامی شود.

وی با اشاره به اینکه دو موضوع از مطالبات اصلی مردم آذربایجان است، گفت: یکی از مهم ترین مطالبات مردم احیای دریاچه ارومیه است که در روزهای آغازین دولت مطرح گردید  و تا بحال مقدماتی از کار آغاز شده، اما با توجه به حیاتی بودن موضوع نیاز به دستور موکد و تسریع در اقدامات است.

وی در بخش ديگري از سخنانش اظهار كرد: مطالبه دیگر مردم در مورد واقعه ای است که در مسابقه فوتبال اتفاق افتاد و مسائلی پیش آمد و موجب رنجش ورزشکاران و سایر اقشار گردید، البته در تبریز آقای استاندار و برخی از مسوولین اقداماتی کرده اند و وزیر ورزش و جوانان دیشب در مصاحبه تلویزیونی اعلام کردند که حضرتعالی دستور ویژه دادید که از این دستور نیز کمال سپاسگذاری داریم.

امام جمعه تبریز در پایان ضمن خوش آمدگویی مجدد به رئیس جمهور و هیت همراه با بیان اینکه برخی از مسائل و مشکلات در جلسات اخیر تهران مطرح گردیده است، افزود: سایر نیازها و مطالبات مردم نیز توسط بنده و سایر مسئولین در جلسه شورای اداری و سایر جلسات مطرح خواهد شد.
انتهای پیام/د
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.