ممنوعیت استفاده از ابزارهای پوشیدنی هوشمند در پادگان‌های چین

حتما شما هم هنگام عبور از جلوی پادگان‌ها و مراکز نظامی تابلوی "عکس برداری ممنوع" را دیده‌اید. بحث امنیت و محرمانه بودن تجهیزات و موقعیت‌های مراکز نظامی همیشه مورد توجه مقامات نظامی بوده است.

به گزارش سرویس فضای مجازی باشگاه خبرنگاران؛ چندی پیش یکی از سربازان ارتش چین با استفاده از ساعت هوشمندش در پادگان نظامی از سایر سربازان عکس برداری می‌کرد، بعد از اینکه مقامات ارتش چین از این موضوع با خبر شدند فوراً قانونی را به تصویب رساندند که طی آن استفاده از ابزارهایی که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند ممنوع کرد.

طبق این قانون استفاده از ساعت و عینک‌های هوشمند و همچنین ابزارهای پوشیدنی متصل به اینترنت به دلایل امنیتی در محیط‌های نظامی چین ممنوع شد. روزنامه ارتش چین نیز اینگونه نوشت: استفاده از هرگونه ساعت‌هایی که قابلیت اتصال به اینترنت، ابزارهای مکان‌یابی و ابزارهایی که قابلیت مکالمه تلفنی داشته باشند به عنوان قوانین تخطی از قوانین امنیتی پادگان‌های نظامی در نظر گرفته می‌شود.

استفاده از ساعت، عینک و ابزارهای پوشیدنی هوشمند در پادگان‌های نظامی ممنوع شد

وقتی افسرها از عینک و یا ساعت هوشمند در امکان نظامی استفاده کنند، احتمال زیادی برای ردیابی موقعیت‌های مکانی آن‌ها وجود دارد و این امر باعث می‌شود جان افسران و عملیات نظامی به خطر بیفتتد. گفتنی است در روزنامه وابسته به ارتش چین اعلام نشده سربازی که از ساعت هوشمند استفاده می‌کرد متعلق به کدام برند بوده است.

اما با توجه به اینکه چین یکی از کشورهای قربانی هک و سرقت اطلاعات سایبری بود از همین الان جلوی هرگونه ابزارهای دیجیتالی را که قابلیت اتصال به اینترنت را دارند اعم از عینک هوشمند، ساعت هوشمند و ابزارهای پوشیدنی به خصوص از نوع آمریکایی را به پادگان‌های نظامی ممنوع کرد.

انتهای پیام/


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.