نائب رئیس خانه‌ اقتصاد در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

ترسیم بانک اطلاعات برای شناسایی افراد نیازمند به یارانه/ حذف 6 میلیون نفر دردی را دوا نمی‌کند

نائب رئیس خانه‌ اقتصاد ایران گفت: در صورت حذف 6 میلیون نفر دولت بازهم باید به 70 میلیون نفر جمعیت یارانه پرداخت کند که این مسئله با منطق اقتصادی مطابقت ندارد.

ترسیم بانک اطلاعات برای شناسایی افراد نیازمند به یارانه/ حذف 6 میلیون نفر دردی را دوا نمی‌کندعلی صدری در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، اظهار داشت: دولت باید یک بانک اطلاعات آماری که بتواند افراد نیازمند به دریافت یارانه را شناسایی کند داشته باشد تا پرداخت یارانه نقدی موجب بدهکاری دولت نشود.

نائب رئیس خانه‌ اقتصاد ایران افزود: طبق مصوبه مجلس طی سال جاری نزدیک به 6 میلیون نفر از دریافت یارانه حذف می‌شود که این میزان نمی‌تواند تاثیری در جبران کسری داشته باشد.

وی ادامه داد: در صورت حذف 6 میلیون نفر دولت بازهم باید به 70 میلیون نفر جمعیت یارانه پرداخت کند که این مسئله با منطق اقتصادی مطابقت ندارد.

صدری با بیان اینکه بانک اطلاعات دولت از اقشار مختلف باید جامع و کامل باشد تا قشر مستضعف را به خوبی شناسایی کند گفت: به طور کلی پرداخت یارانه نقدی یک سیاست اشتباهی بود که حتی منجر به بهم ریختگی تعادل نقدینگی در جامعه نیز شد.

وی افزود: در واقع دولت قبل ماهی را دراختیار مردم قرار داد به جای اینکه ماهیگیری را به آنها آموزش دهد که حتی میتوان این مسئله را یکی از عوامل کاهش ارزش پول کشور به یک سوم دانست.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار