آمریکا بر سر توافق هسته‌ای ایران به رژیم صهیونیستی باج می‌دهد

آمریکا برای متقاعد کردن رژیم صهیونیستی در ارتباط با توافق هسته‌ای ایران مجبور است امتیازاتی به تل‌آویو اعطا کند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز آف اسرائیل؛ منابع آگاه اعلام کردند آمریکا و رژیم صهیونیستی مذاکرات غیررسمی و مقدماتی درباره بسته "غرامت" برای تل‌آویو برگزار کردند. این بسته حمایتی شامل تحویل سلاح‌های پیشرفته به رژیم صهیونیستی در ازای موافقت "بنیامین نتانیاهو،" نخست وزیر این رژیم، با توافق هسته‌ای ایران است.

این بسته شامل افزایش تعداد جت‌های جنگنده F-35 و سکوهای پرتاب بیشتر برای سیستم‌های دفاع ضد موشکی رژیم صهیونیستی است.

یک مقام ارشد دولت آمریکا به روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت گفت: در این مرحله کاخ سفید مایل است هزینه سنگین سکوت اسرائیلی‌ها را بپردازد. 

یک منبع صهیونیست که نامش ذکر نشده ، مدعی شد: اگر ما در این مرحله، درخواست‌هایی را مطرح کنیم به آن معناست که از مخالفت خود با توافق هسته‌ای ایران دست کشیده‌ایم و اکنون مسئله این است که به چه قیمتی می‌خواهیم این کار را انجام دهیم. اگر اسرائیل معتقد است که توافق برای امنیت تل‌آویو بد است، نمی‌تواند در نهایت تسلیم آن شود.

روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز نوشت: مذاکرات واشینگتن و تل‌آویو بر روی توافق برای تامین جنگنده‌های F-35 متمرکز است و پیش بینی می‌شود در نخستین مرحله 50 فروند جت،‌ سال آینده میلادی تحویل اسرائیل شود. 

رژیم صهیونیستی همچنین خواستار استقرار سکوهای گنبد آهنین، کمک به ارتقاء سیستم موشکی پیکان 3 - که آمریکا و اسرائیل به طور مشترک آن را تولید کرده‌اند - و خرید سیستم‌های فناوری برای جمع‌آوری اطلاعات است. 

"باراک اوباما،" رئیس جمهور آمریکا، در کنفرانس هفته گذشته کمپ دیوید به متحدان خود در خاورمیانه اطمینان داد توافقی را با ایران امضا نخواهد کرد که امنیت آنها به خطر افتد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار