مدیر موزه دارآباد گفت: مرکز تحقیقات زنبور عسل، آموزش زنبورداری و استفاده از ادوات و تجهیزات آن را به زنبورداران آموزش می‌دهد و به زودی افتتاح می‌شود.

مجید نواییان، در  گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، اظهار کرد: امسال قرار است برای این مرکز تحقیقات ساختمانی جدا از موزه ساخته شود که شامل آزمایشگاه و مکانی برای آموزش به زنبورداران و شهروندان است یکی از کارهایی که در کشورهای اروپایی انجام می‌شود این است که شهروندان درحیاط خانه‌ها، ایوان‌ها و پشت‌بامها می‌توانند کم زیستی با زنبور عسل را تجربه کنند و از محصولات آن در خانه استفاده کنندو سعی می‌شود با افتتاح این مرکز این آموزش‌ها به شهروندان در ایران نیز داده شود.
وی در ادامه گفت: این مرکز تحقیقات قصد دارد با همکاری بخش خصوصی، سازمان جهاد کشاورزی و اتحادیه زنبورداری آموزش‌هایی را در خصوص کنترل بیماری‌ها و تکنولوژی‌های جدید از زنبور عسل و محصولات این حشره را به زنبورداران ارائه دهد.

نواییان عنوان کرد: در واقع اشتغالزایی برای زنبورداری و تغذیه سالم از محصولات زنبور عسل که شامل غذای ملکه به نام ژله رویان است و ترکیب بسیار قوی برای انسان جهت جلوگیری از پیری زودرس است همچنین بره موم که قوی‌ترین آنتی بیوتیک دنیا است که در حال حاضر شناخته شده و زهر زنبور عسل که درمانگر بیماری‌ةای صعب‌العلاج مثل MS که در اروپا به بیماران MS نتیجه داده است از جمله اهداف افتتاح این مرکز تحقیقات است.

وی افزود: این مرکز یک نمایشگاه دائمی از ادوات زنبورداری نیز هست که استفاده از این ادوات و تجهیزات را به زنبورداران آموزش می‌دهد و در مورد خریداری این ادوات به زنبورداران اطلاع‌رسانی می‌کند.

انتهای پیام/
برچسب ها: نواییان ، دارآباد ، موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار