مطالعه ای جدید نشان میدهد مصرف آنتی بیوتیک در دوران کودکی موجب بروز مشکلات بیشتری درسالهای بعدی زندگی میشود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران به نقل از ساعت 24، آنتی بیوتیک ها معمولا برای درمان عفونت ها بکار می روند و بارها ثابت شده که مصرف زیاد و بی رویه از آنها میتواند برای سلامتی بسیار مضر باشد.

استفاده مداوم از آنتی بیوتیک ها نه تنها بدن را نسبت به آنها مقاوم میکند بلکه با ایجاد تغییراتی درترکیب باکتری های روده , شمارا نسبت به سایر عفونت ها , آلرژی ها , اختلالات خودایمنی و حتی چاقی آسیب پذیر می نماید.

بیشتر از 100 آزمایش انجام شد و دانشمندان ارتباط میان مصرف آنتی بیوتیک و دگرگونی در باکتری های روده و بیماریهای سالهای بعد را پیدا کردند.آنها برنامه ای درنظرگرفتند تا بفهمند مصرف آنتی بیوتیک چگونه موجب بیماری در سالهای بعد زندگی میشود.

محققان دریافتند در مورد آلرژی ها , آنتی بیوتیک ها باعث تخریب باکتری هایی میشوند که به کامل شدن سلول های ایمنی کمک میکنند.در مورد چاقی , ایجاد تغییرات در ریز زیواگان (microbiota) باعث افزایش میزان اسیدهای چرب با زنجیره کوتاه که مربوط به متابولیسم است , میشود.

این یافته ها میتواند برای تدوین استانداردها و توصیه ها در مصرف آنتی بیوتیک ها مفید باشد و همچنین برای انجام تست سنجش میزان باکتری روده در کودکان بکار رود.

انتهای پیام/
برچسب ها: چاقی ، کودک ، آنتی بیوتیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار