استاندار لرستان گفت :شرکتهای دانش بنیان موتور محرکه چرخه اقتصاد مقاومتی هستند.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران لرستان؛ بازوند در نشست نخبگان علمی و روسای دانشگاه های لرستان با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری و رییس بنیاد ملی نخبگان و جمعی از مسئولین ،نخبگان و اساتید دانشگاه های لرستان افزود :بنیاد ملی نخبگان می تواند در قالب شرکتهای دانش بنیان جایگزین نفت در کشور شود. 

وی با اشاره به اینکه چرخه تولید نیازمند حضور بخش خصوصی ،نخبگان و دانشگاهیان است ، گفت :متاسفانه دانشگاهیان در مسیر توسعه نقش کمرنگی دارند . 

بازوند افزود : توسعه زمانی ایجاد می شود که دانشگاهیان با بخش خصوصی اتاق فکر تشکیل دهند و چرخه تولید را به سمت فناوری مدرن پیش ببرند. 

وی استان لرستان را استانی ثروتمند و غنی از لحاظ نیروی انسانی تحصیل کرده ،معادن ،گردشگری،کشاورزی ،توریسم و صنایع دستی دانست و افزود :علیرغم همه سرمایه های موجود خود باوری و کار آفرینی و ارتقا فرهنگ کار بسیار کمرنگ می باشد. 

استاندار لرستان خواستار تلاش مجدانه تمام سرمایه های اجتماعی استان شد و گفت:دانشگاهیان و نخبگان در مسیر توسعه ورود پیدا کنند تا شاهد تحول در توسعه استان باشیم. 

وی به احیای دوباره تولیدات صنایع دستی و گردشگری و استفاده از منابع خدادادی لرستان اشاره نمود و افزود:بستر توسعه زمانی فراهم می شود که افراد انتظار نداشته باشند دیگران مشکلاتشان را حل کنند بلکه خود با ایجاد فکر نو این زمینه را فراهم کنند.

انتهای پیام/ز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.