موسسه دانش بنیان دانشگاه صنعتی کرمانشاه به عنوان اولین موسسه دانش بنیان دانشگاه‌های کشور، از سوی کارگروه ارزیابی و تشخیص صلاحیت شرکتها و موسسات دانش بنیان تصویب شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران کرمانشاه؛ عبدالحمید پاپ‌زن مدیرعامل موسسه دانش بنیان دانشگاه صنعتی کرمانشاه اظهار کرد: با تلاش های پیگیر، تعاونی دانش بنیان دانشگاه صنعتی کرمانشاه در زمره شرکت های دانش بنیان کشور قرار گرفت.

وی با بیان اینکه بر اساس قوانین و مقررات، شرکت‌های دانش بنیان از امتیازات زیادی برای تبدیل علم به ثروت بر خوردارند، ادامه داد: طبیعی است که شرکت‌های دانش بنیان دانشگاهی فرصت بسیار طلایی را برای اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها در راستای ترویج و توسعه فناوری و امکان تبدیل علم به ثروت فراهم می‌کنند.

پاپ‌زن اذعان کرد: این شرایط می‌تواند فرایند پژوهش را که در حال حاضر در دانشگاه‌ها دچار چالش‌های جدی شده نجات دهد و با تجاری‌سازی پروژه‌های علمی دانشگاهی مشکل محدودیت اعتبار را تا حدود زیادی حل کند.

وی توضیح داد: مقررات و قوانین مرتبط با شرکت‌های دانش بنیان‌ پشتیبان پروژه‌هایی است که از ظرفیت های تجاری سازی برخوردار هستند و این فرصت بسیار خوبی است که پروژه های تحقیقاتی و پایان نامه ها و رساله های دانشجویی به سمت مساله محور بودن تغییر جهت دهد.

پاپ زن گفت: فعال شدن این شرکت ها در دانشگاه ها، تحول بزرگی در آموزش عالی کشور است و می تواند یکی از شاخص های ارزشیابی در دانشگاه ها در آینده قرار بگیرد.

وی افزود: این شرکت ها بسترساز ورود به نسل سوم دانشگاه یعنی دانشگاه کارآفرین هستند.

انتهای پیام/م
برچسب ها: اولین ، موسسه ، دانش ، کشور ، کرمانشاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.