رئيس كل گمرك ايران اعلام کرد

ادامه روند مثبت تراز بازرگانی و تجارت خارجی در سال جاری

رئيس كل گمرك ايران گفت: ميزان صادرات از اول سال تا بيست ‌و هشتم ارديبهشت‌ معادل هفت ميليارد و 700 ميليون دلار و ميزان واردات معادل پنج ميليارد و 500 ميليون دلار بوده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه اخبار اقتصادي و دارايي(شادا) مسعود کرباسيان با اشاره به کاهش هفت درصدي صادرات و کاهش 25 درصدي واردات گفت: پيش‌ بيني بودجه امسال 50 ميليارد دلار در واردات و صادرات است که قابل تحقق است. 

رييس کل گمرک افزود: کاهش صادرات در اين دو ماهه عمدتا کاهش ارزشي بوده است که بيشتر مربوط به قيمت ميعانات گازي مي شود.

کرباسيان افزود: اقلام عمده کالاهاي صادراتي شامل ميعانات گازي، محصولات پتروشيمي، کالاهاي صنعتي و همچنين کالاهاي سنتي و فرش و اقلام عمده وارداتي نيز شامل کالاهاي اساسي و خودرو در دو ماهه اول سال بوده است. 

وي درباره ترانزيت هم گفت: دو ميليون و 670 هزار تن تا 28 ارديبهشت ترانزيت خارجي شده است.

رئيس کل گمرک همچنين درباره رشد درآمدهاي گمرکي اعلام کرد: راه‌اندازي سامانه جامع گمرکي، پرداخت الکترونيکي، شفاف‌سازي و همچنين ارائه‌ تسهيلاتي که به کاهش معطلي‌ها و افزايش سرعت منجر شده است، باعث افزايش درآمد‌هاي گمرکي در سال گذشته بود. 

کرباسيان درباره کيفيت سامانه جامع گمرکي با اشاره به اين‌که نزديک به 95 درصد از عمليات گمرکي در کشور در حال حاضر از طريق اين سامانه صورت مي‌گيرد، گفت: اين سامانه بايد هر روز نسبت به گيرندگان خدمت متحول شود.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار