کارشناسان صندوق بین المللی پول عملیات بازسازی غزه را کند توصیف کرده و از کمبود منابع مالی برای این منظور خبر دادند.

به گزارش سرويس بين‌‌الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از پایگاه صهیونیستی تایمز آف اسرائیل؛ صندوق بین المللی پول پس از جنگ 50 روزه رژیم صهیونیستی به غزه که تابستان گذشته بوقوع پیوست، میزان خسارات وارد شده به این منطقه را 4 میلیارد دلار برآورد کرد.

با گذشت یک سال از این ماجرا فقط 27 درصد از منابع مالی بازسازی غزه و قسمتهایی از کرانه باختری رود اردن تامین شده و هنوز به 3.5 میلیارد دلار دیگر منابع مالی نیاز است. در گزارش صندوق بین المللی پول آمده است: در تجاوز نظامی صهیونیستها به غزه، هزاران واحد مسکونی و اقتصادی ویران شدند. محاصره نظامی غزه بوسیله رژیم صهیونیستی و مصر کار امداد‌رسانی را با مشکلات جدی مواجه کرده است. هرچند توانستیم بخشی از مصالح و مواد اولیه مورد نیاز را به دست فلسطینی های ساکن غزه برسانیم؛ هنوز به حمایت بیشتری از سوی اعطا‌کنندگان جهانی نیاز داریم.

بانک جهانی نیز چندی پیش اعلام کرد اقتصاد فلسطین برای نخستین بار از سال 2006 (1385) وارد مرحله "بحران" شده است. تلاش مقامات تشکیلات خودگردان فلسطین برای احیای اقتصاد آسیب دیده کرانه باختری و نوار غزه ناکافی بوده و طبق پیش بینی کارشناسان صندوق بین المللی پول و بانک جهانی، کمک های مالی بیشتری از سوی اعطا‌کنندگان جهانی مورد نیاز است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار