رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی:

رتبه‌بندی دانشگاه‌ها به سمت کیفیت آموزشی پیش می‌رود/کسب رتبه اول در بین دانشگاه‌های تیپ ۲

رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی گفت:در بین دانشگاه‌های تیپ ۲ و در طرح راد (رتبه بندی آموزشی دانشگاه‌ها) رتبه اول را کسب نمود.

فرحناز محمدی رئیس مرکز مطالعات و توسعه آموزش دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در خصوص رتبه بندی دانشگاه‌های علوم پزشکی، در گفتگو با خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران افزود: رتبه بندی دانشگاه‌ها در سال‌های گوناگون براساس موارد متعددی انجام می‌شد، بعنوان مثال در برخی از سال‌ها شاخص پژوهشی نظیر (تعدد مقالات) تعداد طرح‌های پژوهشی کاربردی نظام سلامت و...) شاخص قرار گرفت و در برخی مواقع موضوع درمان نظیر طرح تحول، بعنوان شاخص مورد ارزیابی قرار گرفت.  
 
عضو هیئت علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار داشت: با توجه به حساسیت و اهمیت کیفیت آموزشی در دانشگاه‌های علوم پزشکی و در نظام سلامت وزیر بهداشت در شانزدهمین همایش پزشکی، ارتقاء کیفیت آموزشی را جهت گیری اصلی رتبه بندی دانشگاه‌ها مطرح کرد.  
 
به گفته فرحناز محمدی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با اینکه دانشگاه جوانی است، سهم بالایی از دانشجویان در مقطع تحصیلات تکمیلی را در خود جای داده است و از لحاظ کیفیت آموزشی جایگاه مطلوبی دارد که حائز رتبه اول در بین دانشگاه‌های تیپ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گردیده است.  
 
وی در ادامه عنوان کرد: به گفته وزارت بهداشت، کیفیت و خدمات آموزشی مطلوب منجر به اثربخشی نظام سلامت می‌شود که خوشبختانه در ارزشیابی‌ها نیز لحاظ گردیده است.  
 
وی با اشاره به توانمندی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و تبریک به دانشگاهیان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، افزود: امیدواریم با کسب رتبه اول و تداوم فعالیت‌های آموزشی گامهای موثر دیگری در عرصه ارتقاء نظام سلامت برداریم.  
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار