معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت:دستیابی به دانش فنی نمک‌زداها یکی از ارکان تولید نفت محسوب می‌شود و ما آماده ورود به گام بعدی یعنی ساخت و استفاده میدانی از نمک‌زدای تمام ایرانی هستیم.

دانش فنی نمکزدایی در صنعت نفت فراهم شدبه گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ امیرعباس حسینی در مراسم رونمایی از پایلوت نمکزدای التروستاتیک نفت خام با اشاره به این که یک قرن بهره برداری از منابع هیدروکربوری، توقع توسعه و دستیابی به بخشهای اصلی فناوریهای مرتبط را دوچندان می کند، گفت: گام نخست پس از ملی شدن صنعت نفت، بهره برداری بومی از منابع و کسب درآمد از آن برای توسعه کشور بوده است.
 
وی افزود: در دو سال گذشته، پژوهشگاه صنعت نفت با بازنگری در اهداف و راهبردهای خود و تلاش در تبدیل شدن به یک مرکز تحقیقات دولتی با مأموریت حل مشکلات صنعت از طریق فناورانه و پاسخ به دغدغه های صنعت در جهت تولید بهینه و مطلوب، وظایف خود را بازنگری و اصلاح کرد.
 
معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت با اشاره به تولید نفت به عنوان هدف مشترک در همه صنعت نفت، یادآور شد: این پژوهشگاه مفتخر است که با دستیابی به دانش فنی نمکزداها که از ارکان تولید در بالادست نفت به شمار می آیند، یکی از دغدغه های مهم فناورانه حوزه بالادستی را پوشش داده و آماده ساخت و استفاده میدانی از نمکزدای تمام ایرانی است.
 
حسینی ادامه داد: پژوهشگاه صنعت نفت مراحل توسعه فناوری نمکزدای الکتروستاتیک نفت خام را تا پایلوت نیمه صنعتی پیموده و صاحب دانش فنی نمکزداست.
 
وی با اشاره به امضای تفاهمنامه ای میان جهاددانشگاهی و شرکت اقماری مهندسی دانش بنیان پژوهشگاه در این زمینه گفت: پژوهشگاه صنعت نفت توانایی ساخت نمکزدای ایرانی با دانش ایرانی و تجربه های جهانی را داراست و در این راه نیازمند حمایت صنعت نفت است.
 
معاون فناوری و امور بین الملل پژوهشگاه صنعت نفت یادآور شد: این مرکز آمادگی ساخت نمونه موبایل این فناوری را برای آزمایش میدانی و جلوگیری از صرف هزینه های فراوان تست در حین بهره برداری و جایگزینی در محل را دارد.

حسینی معاون فناوری و بین‌الملل پژوهشگاه صنعت نفت اظهار داشت: جهان سرمایه‌داری و غرب بدون داشتن نفت و با  تکیه بر فناوری چنان روی صنعت نفت سلطه پیدا کرده‌اند که ملی شدن نفت در تاریخ ما یک روز ملی و بسیار مهم محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: دستیابی به دانش فنی نمک‌زداها یکی از ارکان تولید نفت محسوب می‌شود و ما آماده ورود به گام بعدی یعنی ساخت و استفاده میدانی از نمک‌زدای تمام ایرانی هستیم.

حسینی اظهار داشت: پژوهشگاه نفت مراحل توسعه این فناوری تا مرحله نیمه صنعتی را طی کرده و صاحب دانش فنی است.

وی افزود: در عین حال با یک شرکت خارجی و جهاد دانشگاهی تفاهم‌نامه‌ای  امضا کرده‌ایم و آمادگی ساخت نمک‌زدای ایرانی با دانش جهانی و فناوری بومی هستیم.

حسینی  گفت: مدیرعامل یک شرکت خارجی اصلی سازنده نمک‌زدا در بازدید از پایلوت اظهار داشت: هر آنچه ما از دانش این فناوری می‌دانیم شما می‌دانید و فقط گام تولید باقی مانده است.

انتهای پیام/



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار