مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: پيش‌بيني می‌شود از سطح زیر کشت نخود فرنگی این شهرستان بیش از 300 تن محصول برداشت شود.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ساری، فرزین فرهادی گفت: برداشت نخود فرنگی به عنوان کشت دوم در سطح 100 هکتار از زمین‌های كشاورزی شهرستان قائم شهر آغاز شد.

وي با اشاره به اینکه ارقام كشت شده این محصول در شهرستان قائم شهر رقمps  و محلی است، افزود: پيش‌بيني می‌شود از سطح زیر کشت نخود فرنگی این شهرستان بیش از 300 تن محصول با میانگین عملكرد سه هزار كيلوگرم در هر هکتار برداشت شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر ادامه داد: كشت اين محصول سبب اشتغالزايي مولد و توسعه پایدار و كمك به اقتصاد خانوار بهره‌بردار‌ی مي‌شود.

فرهادی اظهار کرد: امنیت غذایی یکی از مهمترین مولفه‌های اقتصادی و سیاسی کشور است که تمام تلاش دولت در راستای تامین نیازهای مردم با استفاده از تولیدات داخلی و ایجاد خودکفایی در زمینه محصولات غذایی است.

وی با بیان اینکه در اجرای طرح‌های افزایش تولید، تناوب کشت و تأمین علوفه دامی، کشت جو

علوفه‌ای مورد توجه دامداران این شهرستان است گفت: از آغاز فصل کشت تاکنون بیش از 565 هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان قائم شهر به زیر کشت جو علوفه‌ای رفته است، و پیش‌بینی می‌شود در سال جاری از این سطوح، بیش از 16 هزار و 950 تن جو علوفه‌ای با میانگین عملکرد 30 هزار کیلوگرم در هر هکتار تولید شود.

فرهادی از برگزاری یک دوره آموزشی و ترویجی طرح تجهیز و نوسازی شالیزارها به صورت سینمار سیار با حضور برخی از کشاورزان در روستای دیوکلای‌علیا دهستان بالاتجن این شهرستان خبر داد.

وی درباره مزایای این طرح گفت: تنوع کشت به صورت چند محصول، سهولت انتقال آب کشاورزی از طریق احداث کانال‌های آبرسانی مستقل با هدف مدیریت صحیح آبیاری، خروج هرز آب از طریق زهکش‌های اصلی و فرعی احداث شده، توانایی چند کشت شدن زمین‌های کشاورزی، سهولت تردد ماشین آلات کشاورزی در زمان کاشت، داشت و برداشت، بهینه سازی مصرف آب، احداث جاده‌های مناسب شن‌ریزی شده با عرض حداقل 5 متر و در نهایت تولید اقتصادی، کاهش هزینه تولید، ایجاد اشتغال مولد و توسعه پایدار کشاورزی از جمله مزایای این طرح است.

انتهای پیام /م

برچسب ها: ساری ، تولید ، نخودفرنگی ، تن ، ارقام
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.