براساس بررسی‌ها موارد ابتلا به "تریکوتیلومانیا" که نوعی عارضه پوست و مو است، در بین کودکان قابل ملاحظه است و درمان نکردن آن مشکلات زیادی در پی دارد.

حمیدرضا خیاطی متخصص پوست و مو در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: در بسیاری از موارد مشاهده می‌شود که بیمارانی به متخصصان پوست و مو مراجعه می‌کنند که خودشان موجب بروز مشکل و عارضه پوستی شده‌اند و در واقع عارضه ایجاد شده توسط خود بیمار القاء شده است.

وی با بیان اینکه تریکوتیلومانیا از جمله بیماری‌های پوستی نسبتا شایع در بین افراد جامعه است، تصریح کرد: این بیماری به حالتی اشاره دارد که در آن فرد بیمار، موهای خود را در قسمت‌های مختلف بدنش می‌کند و به این کار عادت دارد.

خیاطی با اشاره به اینکه تریکوتیلومانیا نوعی عارضه مربوط به پوست و مو است در بین زنان و مردان تفاوت‌ خاصی از نظر شیوع ندارد، تاکید کرد: براساس بررسی‌ها موارد ابتلا به تریکوتیلومانیا که نوعی عارضه مربوط به پوست و مو است، در بین کودکان قابل ملاحظه بوده و عدم مقابله و درمان آن می‌تواند موجب بروز مشکلات زیادی شود.

وی گفت: بیماری تریکوتیلومانیا ممکن است در بین کودکان یک ساله و حتی کمتر از آن نیز بروز کند.

خیاطی خاطر نشان کرد: افرادی که دچار تریکوتیلومانیا هستند، به طور  عمده موهای جلوی پیشانی، فرق سر، ابروها و مژه خود را می‌کنند که اینگونه بیماران به طور عمده دچار مشکلات روحی و روانی هستند.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار