نخستین بانوی تکواندوکار راه یافته به مرحله نیمه نهایی رقابت های جهانی روسیه صاحب مدال برنز شد.

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران؛ در ادامه آخرين روز بيست و دومين دوره مسابقات جهانی تکواندو، كيميا عليزاده تكواندوكار وزن 57- كيلوگرم كشورمان در مرحله نيمه نهايی اين رقابت ها با "مايو هامادا" از ژاپن نايب قهرمان دوره قبل مسابقات جهانی قرار گرفت و در پايان با قبول شكست 5 بر 3 از راه یابی به مسابقه فینال بازماند و صاحب مدال برنز شد.

او نخستین بانوی ایرانی است که موفق به حضور در مراحل پایانی مسابقات جهانی شده و اولین مدال جهانی بانوان را نیز کسب می کند.

عليزاده، تكواندوكار وزن 57- كيلوگرم كشورمان، روز گذشته برای راهيابی به مرحله نيمه نهايی اين مسابقات، ابتدا به مصاف "ماگدالنا لپروسکا" از لهستان رفت و در پايان با نتيجه 10 بر صفر برنده شد، سپس در مرحله دوم با "مارتینا زوبسیک" از كرواسی، دارنده مدال برنز المپیک 2008 پکن رقابت كرد كه پس از تساوی 3 به 3 در راند طلايی به برتري رسيد و با شايستگی به مرحله سوم راه يافت.

تكواندوكار شايسته كشورمان در سومين مبارزه نيز "چينه لويس" امريكايیی را پس از تساویی 4 به 4، در راند طلايی از پيش رو برداشت و در ادامه، "جيدی جونز" انگليسی، قهرمان المپيك لندن و نفر اول رنكينگ المپيك و جهان رقابت كرد كه در پايان با نتیجه 10 بر 9 به برتری رسيد و راهی مرحله نيمه‌نهايی شد.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، ایران ، جهان ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار