طبق نتایج تحقیقات، ابتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های ریوی بویژه التهاب ریه، با بروز آسیب‌ها و اختلالات کلیوی ارتباط دارد و موارد مرگ و میر در افرادی که همزمان به این دو بیماری مبتلا می شوند نیز بیشتر است.

لطف الله محرابی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: بسیاری از مبتلایان به بیماری‌های کلیوی، همزمان به یک بیماری یا عارضه دیگر نیز مبتلا هستند و در نتیجه ابتلای همزمان به دو بیماری، در معرض خطرات و مشکلات بیشتری قرار دارند.

وی با بیان اینکه بر طبق پژوهش‌ها موارد ابتلا به اختلالات کلیوی در افراد مبتلا به برخی از مشکلات و اختلالات تنفسی بالا است، تاکید کرد: بر طبق نتایج تحقیقات ابتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های ریوی به ویژه التهاب ریه، بروز آسیب‌ها و اختلالات کلیوی در ارتباط بوده و موارد مرگ و میر در افرادی که همزمان به این دو بیماری مبتلا هستند نیز بیشتر است.

محرابی یادآور شد: در واقع تحقیقات حاکی از آن است که بین آسیب ها و بیماری‌های کلیوی و شاخص‌های زیستی التهابی ارتباط معنی داری وجود دارد.

وی گفت: عفونت و التهاب می‌تواند منشا بروز اختلالاتی در عملکرد کلیه‌ها باشد و درنهایت فرد را مبتلا به نارسایی‌های حاد کلیوی کند.

محرابی افزود: درحال حاضر عواملی نظیر عفونت، فشار خون بالا، دیابت و برخی از بیماری‌ها و التهابات و همچنین داروهایی نظیر مسکن‌ها، به عنوان عوامل اصلی افزایش دهنده خطر ابتلا به بیماری‌ها و نارسایی‌های کلیوی شناخته می‌شوند.



انتهای پیام/

برچسب ها: ریه ، کلیه ، عفونت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار