دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو گفت: همکاریهای علمی بین ایران و منطقه و جهان بعد از این افزایش و توسعه پیدا می‌کند و دوستی میان ایران و یونسکو در حوزه علمی اتفاق می‌افتد.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران، دکتر سعیدآبادی دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو در نشست خبری که ظهر امروز دوشنبه  با حضور فلاویا اشلگل معاون مدیرکل و روسای کمیته‌های ملی یونسکو در کمیسیون ملی یونسکو ایران در سالن اجتماعات برگزار شد، گفت: جلسه امروز جلسه بسیار مهم است که بین نشست‌های معاون مدیر کل یونسکو و دبیر کل بین‌المللی یونسکو در ایران با روسای کرسی‌های یونسکو در ایران و روسای مراکز منطقه‌ای و بین‌المللی یونسکو در ایران و روسای کمیته‌ای ملی یونسکو در ایران است.

وی افزود: قرار است تمام همکاری‌ها و بحث‌های علمی بیش از این شود و همکاری‌های ملی بین ایران و منطقه و جهان توسعه یابد و دوستی میان ایران و یونسکو در حوزه علمی اتفاق می‌افتد.

سعید آبادی بیان کرد: در حال حاضر 18 کرسی دانشگاهی در ایران در حوزه‌های مختلف داریم ولی در  حوزه علوم طبیعی از 18 کرسی 6 کرسی مربوط به علوم طبیعی است. کرسی آب، مهندسی بازیافت آب، نانو پلاستیک، اقیانوس شناسی و مراکز منطقه‌ای جزو 6 کرسی مربوطه می‌باشد.

وی بیان کرد: در حال حاضر از 18 کرسی، 6 کرسی در حال نهایی شدن هستند از جمله کرسی سلامت اجتماعی در دانشگاه تهران، کرسی طب سنتی در فرهنگستان علوم پزشکی، کرسی اقیانوس شناسی در فضای مجازی، این‌ها کرسی‌های جدیدی هستند که به زودی به کرسی‌های قبلی اضافه می‌شوند.



انتهای پیام/

برچسب ها: یونسکو ، مهندسی ، جهان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار