معاون تعاون وزیر کار گفت: به کارگیری نگاه خوشه‌ای در تعاونی‌ها تاثیر مثبت و فزاینده‌ای در افزایش بهره وری دارد.

لزوم بکارگیری نگاه خوشه‌ای در افزایش بهره وری/ تقویت رویکرد تحلیلی مدیرانبه گزارش خبرنگار شهری باشگاه خبرنگاران، سید حمید کلانتری معاون تعاون وزیر کار در هشتمین همایش ملی بهره وری که امروز (دوشنبه) در سالن تلاش برگزار شد، با اشاره به اهمیت تعاون و بهره روی اظهار کرد: وضعیت تعاون در کشور ما مناسب نیست ونقطه مطلوب و مورد نظر ما را تامین نموی‌کند.

وی افزود: بهره وری در تعاون و تعاون در بهره وری، تاثیر متقابلی بر روی یک دیگر دارند که می‌توانند شاخص‌های تولید و ثروت را در کشور افزایش دهیم.

وی با اشاره به شاخص‌های مهم بر تولید ثروت در دنیا افزود: نیروی انسانی، منابع فیزیکی و منابع طبیعی از جمله موارد مهم در تولید در دنیا محسوب می شوند که البته سهم منابع انسانی 63 درصد است و این رقم در ژاپن به 80 می‌رسد که البته سهم ایران در نیروی انسانی 34 درصد است که این رقم نصف رقم جهانی است.

معاون تعاون وزیر کار با اشاره به تغییرات اساسی در نظام مدیریتی، تصریح کرد:‌نظام مدیریتی نیاز به تغییراتی در اندیشه دارد تا با این تغییر به سمت بهره وری بالا پیش برود و باید رویکرد تحلیلی را در کار خود به کار گیرند و فقط به اعداد و ارقام اکتفا نکنند، چرا که تحلیل وضعیت زیر مجموعه می‌تواند در ارتقای بهره وری تاثیر بسزایی داشته باشد.

وی با اشاره به اهمیت عارضه یابی تصریح کرد: عارضه یابی در وضعیت موجود امری مهم و قابل تامل است و می‌توانیم از این طریق ضعف و قوت را شناسایی کنیم و شاخص‌ها را اندازه گیری کنیم و راهکارهای مطلوبی را بکار گیریم.

کلانتری با بیان اینکه نیازمند نگاهی خوشه‌ای در بهره وری هستیم، گفت: برای افزایش بهره وری تعاونی‌ها، نیازمند نگاهی خوشه‌ای هستیم تا از این طریق، هم افزایی تعاونی‌های هم نام را ارتقا دهیم و خوشه‌ها را در این راستا تقویت کنیم.

کلانتری در پایان با اشاره به اهمیت عنصر دانش بنیانی در تعاونی‌ها تاکید کرد: عنصر دانش بنیانی از نکات ویژه‌ای است که باید در تعاونی‌ها رعایت شود و البته به فکر تشکیل بانک تعاونی نیز برای افزایش سرمایه هستیم و غیر از این موارد، استاندارد سازی و الگوسازی شاخص‌های برتر می‌تواند تاثیر مهمی در بهره وری بالا داشته باشد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.