مدیر مرکز نسوز فولاد مبارکه اصفهان گفت : مصرف مواد نسوز در ناحيه فولادسازي و نورد پيوسته سبا در فروردین ماه 94 به 8.73کیلوگرم بر تن مذاب رسيد تا اين ناحيه نيز با تک رقمي کردن مصرف مواد نسوز خود، عملکردي مشابه با کارخانجات مطرح دنيا داشته باشد.

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران اصفهان، غلامرضا صوفيان در اين رابطه افزود: مصارف نسوز در اين ناحيه از مقدار 10.76در سال 92 به رکورد ماهانه 9.76 در سال 93 و اکنون نيز به ميانگين مصرف سالانه 8.73 کیلوگرم بر تن مذاب رسيد اين در حاليست که کاهش یک کیلوگرمي مصرف سالانه نشان دهنده تغییرات وسیع و به انجام رساندن طرح‌های مختلف نسوزچینی در تجهیزات می‌باشد که امید است در این واحد با افزایش تولید همچون شرکت فولاد مبارکه به رقم‌های زیر 8 کیلوگرم بر تن مذاب دست یابیم.

 غلامرضا صوفيان مدیر مرکز نسوز فولاد مبارکه کسب اين رکورد ارزشمند را به همه کارکنان شرکت تبریک گفت و در اين رابطه افزود: مصارف نسوز در اين ناحيه از مقدار 10.76در سال 92 به رکورد ماهانه 9.76 در سال 93 و اکنون نيز به ميانگين مصرف سالانه 8.73 کیلوگرم بر تن مذاب رسيد اين در حاليست که کاهش یک کیلوگرمي مصرف سالانه نشان دهنده تغییرات وسیع و به انجام رساندن طرح ‌ها و طرح‌های مختلف نسوزچینی در تجهیزات می‌باشد که امید است در این واحد با افزایش تولید همچون شرکت فولاد مبارکه به رقم‌های زیر 8 کیلوگرم بر تن مذاب دست یابیم.

میرقاسم سیدی تاجی رئیس واحد نسوز فولادسازی و نورد پیوسته سبا نيز در تشريح چگونگي دست‌يابي به اين رکورد افتخار آميز گفت: در این ماه مصرف نسوز به عدد 8.73 کیلوگرم بر تن مذاب رسید که در مقایسه با رکورد قبلی در ماه مهر سال 93 مقدار 13 صدم کیلوگرم بر تن مذاب کاهش را نشان می دهد.

وي در ادامه با اشاره به میانگین مصرف نسوز در سال 93 اظهار داشت: در این سال واحد نسوز سبا با ثبت میانگین مصرف 9.76 برای اولین بار توانست به عدد یک رقمی در مصرف نسوز برسد.

وی در ادامه به علت کاهش مصرف نسوز اشاره و اظهار اميدواري کرد با استمرار رعایت دستورالعمل‌ها، اجرای طرح ‌های این واحد در کاهش بیشتر مصرف نسوز با رعایت اصول ایمنی، تثبیت بیشتر شرایط نسوز تاندیش، کاهش توقفات نسوز کوره قوس و پیرو آن کاهش مصرف جرم های گرم کوره بتوانیم به کاهش بیشتر مصرف و رکوردهای بهتری دست یابیم. ضمن اينکه در همين راستا فعالیت‌های خوبی که در واحدهای کوره تونلی نورد و احیای مستقیم سبا انجام شده و در حال انجام است نیز مي‌تواند به این موفقیت کمک کند. 

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.