گزارش‌ها حاکی از گسترده شدن دامنه اعتصاب کارکنان يکی از کارخانه‌های شرکت خودروسازی رنو فرانسه در ترکيه در اعتراض با پايين بودن دستمزدها است که پنجشنبه هفته گذشته آغاز شد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری جیهان، هم اکنون هزاران تن از کارکنان چند شرکت خودروسازي در شهرصنعتي بورسا Bursa واقع در شمال غربي  ترکيه دست از کار کشيده اند. 

حدود پنج هزار تن از کارکنان شرکت رنو که خواستار افزايش دستمزد بودند، پنجشنبه شب اعتصاب کردند. در پي اين اعتصاب کارکنان يک شرکت خودروسازي ديگر به نام توفاس - که تحت مالکيت مشترک شرکت فيات ايتاليا و کوچ هلدينگ ترکيه قرار دارد- و چند شرکت خودروسازي ديگر اعتصاب کردند. به دنبال اين اعتصاب ها، مسئولان شرکت رنو در ترکيه اعلام کردند فعاليت اين شرکت تا هجدهم مه به حال تعليق درمي آيد.

مسئولان شرکت توفاس نيز با ارسال پيامک به کارکنان خود اعلام کردند تا اطلاع ثانوي فعاليت اين شرکت متوقف مي شود. مسئولان يک شرکت خودروسازي ديگر نيز با غيرقانوني خواندن اعتصاب کارکنان خود، اعلام کرد عليه آنان اقدام حقوقي خواهد کرد. 

بيشتر کارکنان بخش خودروسازي منطقه صنعتي بورسا از اعتصاب حمايت کرده اند. 

کارخانه رنو در ترکيه سالانه حدود 318 هزار خودرو ، و شرکت خودروسازي توفاس 240 هزار خودرو در سال توليد مي کند. 

بنا بر اعلام خبرگزاري هايي که از روز پنجشنبه با اعتصاب کنندگان گفتگو کرده اند، اتحاديه کارگري که نماينده کارکنان شرکت  رنو است، مديريت يک کارخانه ديگر را در بخش خودروسازي بر عهده دارد و حقوق آنها را از ماه آوريل تا سه سال ديگر به ميزان 60 درصد افزايش داده است، اما با افزايش حقوق کارکنان رنو موافقت نکرده است. 

به گزارش خبرگزاري جيهان، کارگران اعتصاب کننده و خانواده هايشان از روز پنجشنبه در مقابل شرکت هاي خودروسازي تجمع کرده اند و برخي از آنها شب ها را نزديک با برپايي اردو نزديک کارخانه سپري کرده اند. 

يکي از اعتصاب کنندگان گفت با وجود بالا بودن تورم، مدت هاست که حقوق ما افزايش نيافته است. 

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار