ارزش سهام روز دوشنبه در بازار آسيا کاهش يافت و اين در حالی است که انتشار ارقام ضعيف اقتصادی از سوی آمريکا و چين بر چشم انداز اقتصاد جهان سايه افکنده است.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به نقل از آسوشيتدپرس؛ شاخص سهام هنگ سنگ در هنگ کنگ با شش صدم درصد به 27 هزار و 648 مميز 92 واحد رسيد.

شاخص سهام کاسپي کره جنوبي نيز با با يک دهم درصد کاهش به دو هزار و 104 مميز 10 واحد رسيد و شاخص سهام شانگهاي کامپوزيت دو دهم درصد کاهش يافت و به چهار هزار و 298 مميز 27 واحد رسيد. در استراليا نيز، شاخص سهام اس اند پي اي اس ايکس با شش دهم  درصد کاهش به پنج هزار و 700 مميز 60 واحد رسيد. اما شاخص سهام نيکي 225 ژاپن با چهار دهم درصد افزايش به 19 هزار و 817 واحد رسيد.

به گزارش آسوشيتدپرس از توکيو، تحليل گران مي گويند انتشار ارقامي نااميدکننده از سوي آمريکا و وجود نشانه هاي ضعف اقتصادي از سوي چين به همراه ابهام درباره بحران بدهي يونان سبب شده است سرمايه گذاران محتاطانه عمل کنند.

استيفن اينز کارشناس ارشد در موسسه OANDA Asia Pacific اعلام کرد:« کاهش توليدات صنعتي آمريکا در ماه آوريل سبب شده است اين گونه به نظر برسد که بانک مرکزي آمريکا افزايش نرخ بهره را تا چندين ماه به تأخير بيندازد.»

انتشار گزارش هايي در ژاپن درباره افزايش سفارشات صنعتي در ماه مارس سبب تقويت اعتماد در ميان سرمايه گذاران شده است اما بيشتر تحليل گران بر اين باورند که بانک مرکزي ژاپن سياست هاي اقتصادي خود را در نشست اين هفته تغيير نخواهد داد.

ميزان سفارش ماشين آلات در ژاپن در ماه مارس در مقايسه با ماه قبل از آن دو مميز نه دهم درصد افزايش يافت.

انتهای پیام/
برچسب ها: اقتصادی ، کاهش ، سهام ، آسیا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار