مربی تیم ملی تکواندو ایران می گوید: در مسابقات جهانی این دوره بجای کره ای ها، رقیب اصلی مان روس ها هستند.

مهدی بی باک در گفتگو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران، درباره رقابت های جهانی تکواندو در روسیه عنوان کرد: شرایط خوب است اما ما کمی در مسابقات بدشانس بودیم و نتوانستیم سجاد مردانی را به دلیل مصدومیت تا آخر مسابقات در اختیار داشته باشیم. او شانس صد در صد مدال برای ایران بود اما بخاطر همین آسیب دیدگی مدال جهانی را از دست داد.

وی ادامه داد: سجاد بازی بسیار خوبی در رقابت های جهانی انجام داد و در عین ناباوری از ناحیه زانو مصدوم شد. با این حال با غیرت مسابقه را ادامه داد. او سعی کرد که از ضربات مشت امتیاز بگیرد و تا آخر مسابقه را به پایان رساند.

مربی تیم ملی تکواندو درباره حذف علیرضا نصرآزادانی کاپیتان تیم ملی تکواندو در مسابقات جهانی گفت: نصر واقعا بازی های خوب و زیبایی را به نمایش گذاشت اما در یک غافلگیری در ثانیه های پایانی مسابقه را واگذار کرد و نتوانست جبران کند.

بی باک در پاسخ به این سوال که با توجه به دو مدال طلای ایران در این مسابقات شانس کره برای کسب عنوان قهرمانی کم شده و در مقابل شانس ایران برای قهرمانی بسیار زیاد است، تصریح کرد: تا روز پایانی هیچ چیز مشخص نیست. در رقابت های این دوره مدال ها تقریبا بین کشورها توزیع شده است و دیگر کره رقیب ما نیست. فکر می کنم حالا با روسیه میزبان برای قهرمانی رقابت داریم.

وی افزود: روس ها برای میزبانی سنگ تمام گذاشته اند و مسابقات را به خوبی برگزار می کنند. روسیه هزینه زیادی کرده تا به هر قیمتی قهرمان جهان شود. در قرعه کشی بازیکنان روسی که رنکینگ 30 داشتند را به راحتی سیدبندی کردند تا آنها برای رسیدن به نیمه نهایی کار آسانی داشته باشند. تا پایان روز پنجم میزبان دو مدال نقره و سه برنز دارد اما از لحاظ امتیازی کره و روسیه به ایران نرسیده اند.

این قهرمان اسبق جهان به تغییر قوانین در اواسط مسابقات اشاره کرد و گفت: روز دوم مسابقات وقتی دیدند شرایط تیم ما خوب است جلسه ای برای داوران ترتیب دادند و امتیازات ضربات نزدیک را که تکواندوکاران ایران از آن به خوبی استفاده داشتند، حذف کرده و آن را خطا اعلام کردند. این موضوع جو مسابقات را برای ایران بد کرده است اما ما کار خودمان را انجام می دهیم و از دیگر فنون استفاده می کنیم، چون برایمان فرقی نمی کند.

او در پاسخ به این سوال که ایران نسبت به تغییر قوانین در اواسط مسابقات اعتراضی به فدراسیون جهانی نکرده است، تصریح کرد: اعتراض و شکایت به جایی نمی رسد به غیر از اینکه تمرکز تیم ما را بهم خواهد زد. ضمن آنکه ما به تیم های دیگر توجه نمی کنیم و کار خودمان را انجام می دهیم.

بی باک در مورد صعود کیمیا علیزاده به مرحله نیمه نهایی رقابت های جهانی گفت: کیمیا مسابقات عالی را به نمایش گذاشت. او واقعا حرفه ای است و با توجه به سن و سال کمی که دارد می تواند موفقیت های زیادی در آینده بدست آورد. علیزاده قهرمان المپیک را شکست داد و امید کسب مدال طلا دارد.

او با بیان اینکه ماراتن بزرگی در روسیه اتفاق افتاده است، افزود: هر تکواندوکاری که در رقابت های جهانی مدال گرفته واقعا عالی کار کرده است. قهرمانانی مثل "مارک لوپز" آمریکایی هم غایب بودند و در مقابل در وزن چهارم "ثروت تازه گل" ترکیه ای باز هم قهرمان شد و این نشان می دهد او بازیکن بزرگی است. با این حال ما با دو طلا تا شب ششم مسابقات در رده اول قرار داریم و کره ای ها با یک مدال طلا و یک برنز در جایگاه دوم قرار گرفته اند.

مربی تیم ملی تکواندو ایران درباره عملکرد ملی پوشان ایران یادآور شد: ما از علیرضا نصرآزادانی راضی هستیم. امید عمیدی نیاز به تجربه بیشتری برای آینده دارد و بازیکن آتیه داری است. تازه واردهای تیم ملی نیاز به تجربه بیشتری دارند. بازیکنی مثل محمد کاظمی که فقط یک تجربه برون مرزی با تیم ملی بزرگسالان دارد، از قهرمان جهان و المپیک 11 بر 10 شکست خورد. متاسفانه بازیکنان ما از لحاظ تجربه کم آوردند و مشکل دیگری نداشتند.

انتهای پیام/

برچسب ها: تکواندو ، ایران ، جهانی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار