به گزارش
خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، در دنیای خودروسازی، گاهی پیش آمده که شرکتهای معتبر و بزرگ با افشای حقوق و پاداش مدیران ارشد خود، به نوعی مشتریانشان را در جریان اسرار مالی خود قرار دادهاند تا بدین وسیله درجه اعتماد و نزدیکی میان خود و آنها را بالا ببرند.
این در حالی است که خودروسازان ایرانی تمایلی ندارند مانند برخی خودروسازان بزرگ دنیا میزان دریافتی مدیران ارشد خود را اعلام کنند و تا به امروز نیز هیچ خبری رسمی در این مورد منتشر تشده است.
با این حال، به گفته برخی منابع آگاه، مدیران ارشد خودروسازی ایران (ایران خودرو و سایپا و پارس خودرو) ماهی حداقل پنج و حداکثر 16 میلیون تومان دریافتی دارند.
بر این اساس، یکی از مسئولان پیشین صنعت خودرو ایران می گوید که یک مدیر میانی (مثلا مدیر فروش و بازاریابی) ماهی پنج تا شش میلیون تومان حقوق میگیرد.
به گفته وی، مدیران عامل خودروسازی کشور نیز حقوقی بین 15 تا 16 میلیون تومان دارند. این مسئول پیشین صنعت خودرو همچنین در مورد میزان دریافتی کارگران خودروسازی کشور نیز تاکید میکند که حداقل حقوق آنها، یک میلیون و 500 هزار تومان در ماه است.
با این حساب، یک مدیر میانی در صنعت خودرو کشور، سالانه بین 60 تا 72 میلیون تومان و یک مدیر ارشد سالی 180 تا 192 میلیون تومان حقوق دریافت میکند و دریافتی یک کارگر نیز در سال، 18 میلیون تومان (یک دهم یک مدیر ارشد) است.
این ارقام البته تنها مربوط به "حقوق" مدیران و کارگران صنعت خودرو کشور است، چه آنکه با احتساب مواردی دیگر مانند پاداش آخر سال و اضافه کاری و...، دریافتی آنها به بیش مبالغ مطرح شده، میرسد.
البته مدیران و کارگران خودروسازان بزرگ دنیا بسیار بیش از اینها دریافتی دارند و حقوق و پاداش آنها قابل مقایسه با اهالی جاده مخصوص نیست. به عنوان مثال، کارلوس گوسن مدیرعامل رنو-نیسان، در سال 2013 بیش از 10 میلیون دلار حقوق و مزایا دریافت کرده و دریافتی آکیو تویودا، مدیر گروه تویوتا نیز در سال 2013 یک میلیون و ۹۰۰ هزار دلار بوده است.
گزارش :حمید رضا بهداد
من کم شنوایی خوب حرف میزنم خودمدوست دارم برم سرکار عاشقتم ایران خودرو کار میکنمتلاش میکنمهم پول دربیارم برای زندگی خیلی سخت شده همسرم هم پسرم برای زندگی خرجزیاده
خودم برم مستقیم کارخونه کار کنم
توکل خدا
دیسک کمر و سیاتیک دارم
سمت راست بدنم سرعت کافی ندارد
و ...
ایا برای من کاری هست؟
تویوتا و کمری و پورش باید بیاد جلوی پراید ما لنگ بندازه...
از طرفی مسئولین دلسوز ایران خودرو به فکر درآمد بیمارستانهای کشور، تعمیر گاههای کشور، قبرستانهای کشور، تعدیل جمعیت کشور (در حوادث جانی تصادفات) و از همه مهمتر آتش نشانی و ... هست... واقعا باید همچین مدیرانی بیشتر از مدیر تویوتا دریافتی داشته باشند چون کلی نون خور رو روزی می دن..
ر میکنیم مسولین کجایین
جا داشت در تصویر بالا چهار قسمت میشد و خط تولید شرکت های نامبرده را چاپ مینمودید
یک کارگر صنایع خودرو سازی برای خرید یک دستگاه پراید (بیکیفیت ترین و ارزان ترین خودرو سواری) باید سال ها کار کنه !
متاسفانه مسئولین هم از این ظلمی که به این اقشار میشه چشم پوشی کرده اند .
اگر حقوق همه اقشار رو مقایسه کردید درسته.
يه كمي تأمل كنيد اون تويوتا ميسازه، ما پرايييييييييييد عزيزم.
در ثاني اونا به دلار پول ميگيرن، به دلار هم خرج ميكنن